Cand m-am maritat, toata lumea imi soptea sfatos in ureche ca va trebui sa incep sa gatesc serios, ca doar am un barbat in casa de acum. ­čÖé Eram cam speriata, sa spun drept, pentru ca asociam gatitul serios cu felurile de mancare multe si sofisticate pe care le stiam de la mama si de la bunica mea. Cu timpul si experienta insa mi-am dat seama ca gatitul acesta serios inseamna de fapt mancare sanatoasa, cu ingrediente cat mai proaspete si combinatii cat mai putine, care sa lase mancarea cat mai putin procesata si preparata termic. De cand sunt mama, mancarea e si mai simpla, deci si mai sanatoasa, fara adaosuri pentru gust si, mai ales, cu durata scurta de preparare. Nu avem timp mult de stat in bucatarie. Gatim pe loc, cat mancam. Asa ca ne bucura orice reteta simpla, sanatoasa si delicioasa. Iar alimentele care ne permit acest lucru sunt in topul preferintelor noastre. Avocado, fructul minune, este unul dintre ele. Iata 4 moduri sanatoase de a prepara rapid avocado, poate va inspira! Si cateva idei legate de proprietatile miraculoase ale acestui fruct.

Avocado – de ce este extrem de benefic pentru sanatate

Avocado a intrat in Cartea Recordurilor ca cel mai nutritiv fruct din lume!

Fructul de avocado este efectiv un superstar al alimentatiei noastre, daca ma intrebati pe mine, dupa ce am citit atatea informatii despre el. Oamenii de stiinta au descoperit, dupa numeroase studii, ca acest fruct are nenumarate beneficii pentru sanatatea noastra. Pe scurt: ne protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare, ne ajuta la controlul greutatii corporale si imbunatateste abilitatea organismului de a absorbi in parametri optimi nutrientii importanti din hrana.

Fructele de avocado sunt o sursa bogata de acizi grasi esentiali, ajuta la cresterea nivelului de colesterol bun in organism (HDL) si la reducerea celui rau (LDL), precum si la diminuarea numarului de trigliceride in sange; regleaza nivelul de glicemie si controleaza diabetul, reducand rezistenta la insulina a organismului, prin grasimile sanatoase si fibrele solubile continute; trateaza diverse afectiuni dermatologice prin efectul semnificativ de hidratare a pielii; infrumuseteaza pielea si parul, conferindu-le stralucire si vitalitate (de aceea fructele de avocado sunt folosite si in multe masti cosmetice). Pentru detalii, va indic aceasta sursa, cu informatii complete si de specialitate.

Pentru copii este un aliment foarte bun, intrucat contine nutrienti importanti precum: acid folic, fibre, vitamina E, fier, cupru, beta-caroten, vitamina K, vitaminele B.

Contine grasimi mono-nesaturate care sunt necesare pentru corpul copilului mic, pentru dezvoltarea sanatoasa a creierului si sistemului sau nervos central. Avocado este o sursa excelenta de potasiu, continand cu 60% mai mult din acest mineral valoros decat banana.

La ce sa te uiti cand cumperi avocado

Cand vrei sa cumperi avocado, sunt cateva aspecte la care e bine sa te uiti, asa incat sa pleci acasa cu un fruct tocmai bun de preparat. Exista riscul sa nu fie copt sau sa fie prea copt si trebuie sa invatam sa recunoastem acel fruct indeajuns de copt pentru a fi preparat pe loc. Acest lucru se poate observa ori dupa codita, daca are, ori prin palpare. Coaja ar trebui sa fie ferma, dar la atingere sa simtiti ca si cum ati pune mana pe un burete mai tare. Un avocado necopt e tare ca piatra. Cat despre codita, daca o rupeti si se vede verde, e clar ca nu este copt fructul. De asemenea, culoarea fructului este un indicator. Un avocado copt are culoarea verde inchis catre visiniu. Cand alegeti fructul, e bine sa fiti atenti si la coaja, sa fie intacta, fara taieturi sau locuri in care e zgariat. Asadar, la inceput e mai greu, pe masura ce deveniti experimentati, veti alege din ce in ce mai usor un avocado potrivit de copt.

Insa daca nu intentionati sa il consumati pe moment, puteti sa il cumparati si mai necopt. Doar sa nu il tineti la frigider, ci intr-o punga de hartie, alaturi de o banana.

E simplu si rapid sa prepari avocado

Ceea ce ii confera avantaj acestui fruct vedeta din bucataria noastra este faptul ca se prepara extrem de rapid, nu necesita o mare indemanare si nici idei sofisticate de a-l alatura altor alimente, pentru a servi o masa sanatoasa, dar si delicioasa. Mare parte din retete se prepara in cateva minute. Iata cateva moduri in care il putem prepara, pentru a ne bucura de el – cei mari si cei mici, la aceeasi masa!

4 moduri de a prepara avocado

1. Avocado bucati

  • In salata

salata de avocado 2

salata de avocado

  • In sendvis

sendvis avocado bucati intregi

2. Avocado piure

  • Cum se prepara

Ingrediente:1-2 bucati de avocado, sare, ulei (de masline), ceapa (daca doriti).

Se curata de coaja bucatile de avocado, se taie si apoi se zdrobesc cu furculita, se adauga sarea si ceapa (daca doriti), dupa care se amesteca cu uleiul turnat peste compozitie, pana ce devine pufoasa.

piure de avocado

  • Cum se poate servi

In sendvisuri, ca gustare sau la micul dejun, alaturi de alte legume delicioase.

sendvis cu avocado si ou

antipasti cu avocado

 antipasti cu avocado (2)

antipasti cu avocado (1)

3. Avocado guacamole

  • Cum se prepara

Ingrediente: 2 bucati avocado, 1 rosie, 2 catei usturoi, sucul de la o lamaie, 1 lingurita iaurt, 1 lingura ulei de masline, 1 lingurita sare, praf de piper.

Se taie fructul in doua bucati, dupa ce ati indepartat coaja, se scoate samburele, se paseaza miezul. Rosiile se taie cubulete mici si se adauga la miezul de avocado deja pasat, pana devine o pasta omogena, cu ajutorul uleiului.

guacamole-415358_1280

  • Cum se poate servi

Simplu de pregatit un sendvis pe paine de orez, cu somon. In 2 minute este gata!

sendvis cu avocado si somon

4. Avocado smoothie

Cum se prepara

Ingrediente: 1/2 avocado, 1/2 mar, 1/2 banana, 1 cescuta de lapte, 1 lingurita de miere.

Se pun toate ingredientele in blender cateva minute pana se obtine smoothie-ul. Daca vreti si daca blenderul va permite, la final puteti adauga si cateva cuburi de gheata. Mmmm!

smoothie-avocado

Alte idei care ma atrag si pe care as vrea sa le incerc:

  • Supa de avocado

Ingrediente: 2 cani supa de pui/curcan, 1 ceasca iaurt, 2 bucati avocado, 1 lamaie stoarsa, sare, piper, alte condimente dupa gust.

Ingredientele se pun in blender, cateva minute, pana devin o crema subtire. Se adauga condimentele la final.

  • Omleta cu avocado

Ingrediente: 2 oua, 2 linguri de unt, 2 linguri de lapte, 2 rosii, 2-3 felii de branza, 1/2 avocado, sare si piper.

Se taie avocado cubulete, la fel si feliile de branza si rosiile. Ouale batute cu lapte si unt sunt deja in tigaie, cand se adauga deasupra avocado. Se presara piper si sare. Omleta se gateste pe ambele parti si la final se serveste calda, alaturi de rosiile cubulete si braza.

  • Salata cu grepfruit si seminte

Ingrediente: 1 avocado, 1 grepfruit, 2 linguri iaurt, 1 salata verde, sare si piper. Se pot aduga si seminte (nuci, alune etc). Poate fi servita si in diete.

Fructele se curata de coaja si se taie cubulete. In bolul de salata se adauga la aceasta, care e deja spalata si apoi se pun semintele. Se adauga iaurtul si la final se presara piper si sare.

Daca doriti sa incercati si alte retete, va pot indica pentru inspiratie aceasta sursa si aceasta.

Daca doriti sa fiti la curent cu noutatile de pe blogul de viata sanatoasa, puteti da LIKE paginii de Facebook sau va puteti abona la Newsletter!

Sa va fie de folos si pentru sanatate, ca e mai buna decat toate!

Nota: pentru bebelusi si perioada diversificarii, consultati un medic pediatru!

Sursa foto: aici