Categorii
Blog Campanii Travel, Sports & Fun

Barcelona in 5 zile

Pana anul acesta nu fusesem in Barcelona. Mereu a fost altceva pe lista, iar anul trecut am anulat vacanta intr-acolo pentru ca eram insarcinata in primele luni si imi era foarte rau. Anul acesta am prins 5 zile, cu ocazia aniversarii mele de 40 de ani. Capitala Cataluniei este unul dintre cele mai vizitate orase ale Spaniei, iar oamenii sunt efectiv indragostiti de ea. Orasul trebuie sa aiba ceva magie, daca oamenii il iubesc atat de mult. Nu va fac un ghid de calatorie, e plin internetul de asa ceva. Ci va ofer cateva ponturi legate de locuri unde sa va cazati, unde sa mancati si ce sa mai faceti pe acolo, idei testate de mine.
ZBORUL
Despre zbor, numai de bine. La dus, am zburat cu Blue Air, pentru prima oara in viata noastra. 🙂 Pana la ei, nu fusesem cu vreun low cost. Idei preconcepute, deh. Experienta a fost foarte placuta si ne-a uimit si pe noi. Am zburat cu multe companii de linie, dar am vazut atata plictiseala la echipaj si o atmosfera atat de neplacuta in timpul zborului, incat m-am intrebat apoi de ce i-am ales pe ei. Alitalia a batut recordul la de toate pe negativ, iar British Airways a fost cea mai mare dezamagire – bilete foarte scumpe, personal plictisit, intarzieri la decolare si aterizare fara explicatii. Ei bine, la Blu Air am dat peste un echipaj volubil, extrem de prietenos si saritor. Adaug ca, pe parcursul zborului, am primit o masa din partea casei. Neasteptat, dar binevenit. Aceeasi experienta la intoarcere, cu Wizz Air, desi cu o intarziere destul de mare, din cauza unei piste inchise pe El Prat. Frumos din partea echipajului ca ne-a explicat intarzierea, bila neagra pentru El Prat care n-a catadicsit sa dea explicatii. In orice caz, ca o concluzie, conteaza mult si oamenii cu care te imbarci in aeronava. Noi am avut noroc, de data aceasta.

Pont: pentru ca nu ne place sa calatorim cu taxi, am lasat masina in parcarea de lunga durata de la Otopeni. Civilizat, cu jeton, plata la final, 130 lei. Pentru ca am plecat dimineata, cand era aglomerat un Bucuresti, si ne-am intors la 3 noaptea, a fost cea mai buna decizie pentru noi.

HOTELUL
Hotelul la care am stat se numeste Sant Antoni. E foarte aproape de Sagrada Familia. Mergand la pas, in jumatate de ora, puteti ajunge la plaja, pe jos pe Carrer de Marina. Un hotel micut, intim, dar linistit si extrem de curat. Absolut niciun miros din baie, de la canalizare. Am dormit bine, intr-un pat confortabil si pe niste perne tocmai bune pentru noi. Noi am luat prin agentie pachet avion-cazare, deci nu stiu exact costul pe noapte pe camera. Prietenii nostri, care au fost cu noi, ziceau de 60 EURO/noapte. Insa vorbim despre inceputul lui februarie, nu cred sa fie aceleasi preturi in sezon.
+ micul dejun avea legume si fructe, precum si peste. Dincolo de varietatea de branzeturi si mezeluri specifice. Eu am fost incantata, ca am putut sa imi fac salate. – semnal internet, slab in camera, dar ok in sala de mic dejun.

Pont: inainte de orice decizie legata de hotel, indiferent ca e recomandat de prieteni sau de o agentie, google it. Vedeti ce spune lumea despre el si la ce categorii bifeaza negativ. Daca pentru voi nu conteaza acele categorii, le puteti ignora. Daca sunt importante, fugiti cat mai puteti!! De obicei, comentariile de pe booking.com si cele de pe tripadvisor sunt cele mai concludente pentru noi. Categoriile de la care nu facem noi exceptie: locatie centrala, aproape de transport in comun, curat in camera si la baie, liniste, wi fi, mic dejun variat (nu doar croissant si gem).
Nu luam niciodata un hotel care e cotat pe booking.com cu mai putin de 8,00.

DEPLASAREA IN ORAS
Lasati taxiul, e bataie de cap si rupere de buzunar. Nu luati nici bilete individuale. Luati pass-ul de 5 zile nelimitat, pe care il mai suplimentati, in functie de cate zile mai stati – 2, 3 sau 5 zile.

Pont: Luati acest pass de la aeroport, ca sa nu mai dati bani pe biletele pentru oras. Costa 33 EURO/persoana, pentru 5 zile, dar face toti banii. 🙂 Va veti plimba nestingheriti din metrou in autobuze, fara sa mai socotiti nimic.

Transportul in comun este foarte ok in Barcelona, sa il luati in serios, pentru ca distantele nu sunt foarte mici si mersul pe jos va va osteni la un moment dat.
LOCURI DE LUAT MASA
Am 2 locuri sa va recomand. Prietenii nostri au mai mancat si in alte restaurante, insa nu au fost atat de impresionati si de multumiti la final. Recomandarile sunt primite de la localnici, prieteni ai nostri, stabiliti de cativa ani in Barcelona.
1. In port: restaurantul Barca del Salamanca
Daca va plimbati prin portul Olimpic, sunt multe optiuni. Poate nu l-am fi ales, daca nu ne-ar fi fost recomandat. Nu spunea mare lucru la intrare. Acolo insa ne-a ”agatat” o romanca, ne-a vandut bine mancarea delicioasa si iata-ne inauntru. E spectaculos, va puteti alege animalele marine vii si apoi le primiti gatite dupa pofta inimii. Ospitalieri, la final, am primit din partea casei prajitura si limoncello.
2. In piata La Boqueria – e imposibil sa nu gasiti un loc unde sa mancati ce va pofteste inima, de la paella, pana la fructe de mare si alte oratanii subacvatice, dar si mancare arabeasca, libaneza etc. Piata este cu adevarat un spectacol viu, plin de arome si miresme, de culturi si civilizatii. As reveni oricand acolo.

Pont: mancati sendvis cu celebra lor sunca iberica/jambonul iberic, e ceva specific pentru zona. Noi am fost scaldati in sunca asta la micul dejun. 🙂 A fost ca mozarella la Roma. 🙂 Pentru mine a fost prea sarata si eu oricum nu pot sa mananc atata paine, la tot pasul.
Pont: mancati in locuri in care mananca localnicii si unde e lume multa, agitatie si stare de bine. E clar ca lumea e satisfacuta acolo!

UN LOC MINUNAT DE VIZITAT – Satul Spaniol
Se afla pe dealul Montjuic si arata vizitatorilor o mostra reprezentativa de arhitectura spaniola. O echipa de doi arhitecti, un inginer si un artist, a creat acest sat prin ridicarea a 116 de cladiri din diferite stiluri arhitecturale, care reprezinta mai multe regiuni ale Spaniei. Intrarea este 12 EURO/adult. Poble Espanyol are o primarie, o biserica, o manastire, magazine si cladiri rezidentiale, exact ca o localitate.
Pentru mine, a fost cel mai frumos loc pe care l-am vizitat, poate pentru ca acolo mi s-a parut ca plutea cel mai bine spiritul acestei tari. Imi pare rau ca nu am stat mai mult.

Pont: ramaneti sa mancati acolo, mancarea si Sangria sunt mult mai ieftine decat in alte locuri din Barcelona.

CE ALTCEVA MAI PUTETI FACE CAND SUNTETI IN BARCELONA
Puteti parasi un pic Barcelona! 🙂 Noi am fost o zi in Andorra, ca prea auzisem peste tot ca e asa si pe dincolo .Evident ne-am petrecut cateva ore bune acolo prin magazine, e inevitabil. 🙂 Preturi de super dumping, doar rabdare sa aveti si evident bani.

Pont 1: cel mai fain restaurant din Andorra, cu super mancare si value for money este Don Denis. Minunat si delicios! Super atmosfera si locatie extrem de classy. L-a descoperit prietena mea buna, stand de vorba cu un localnic, angajat la un hotel! 🙂
Pont 2: masina pentru Andorra se poate inchiria din gara centrala. Si se poate negocia, nu cumparati prima oferta.
Pont 3: aveti grija unde lasati masina peste noapte, mai degraba optati pentru o parcare subterana. Noi am lasat-o la indicatia unor localnici ”binevoitori” pe o strada principala, iar a doua zi dimineata era deja ridicata de politie. Am platit 150 EURO pentru a o recupera, plus telefoane la firma de inchirieri, pentru ca ne expira timpul pentru care o luasem si nu se meritau niste bani in plus lasati si acolo.

Am mai fi vrut sa mergem in Costa Brava, e la 60 km departare. Cu trenul, pe coasta, peisaj mirific. Dar ramane pe alta data, ca acum am facut altele.
Alte locuri de vizitat, sunt cele clasice: plaja Barcelonetta, parcul Guelle, casele Gaudi (extrem de scumpe), Sagrada Familia, Montjuic, port Vell, monumentul lui Columb, ZOO Parc, La Rambla, Tibidabo, La Boqueria – toata piata este un spectacol, Barri Gothic, Placa d’Espagna, Placa de Catalunya, Arenas de Barcelona etc. Le gasiti in toate ghidurile. Noi le-am trecut aproape pe toate, doar ca eu nu sunt neaparat fan infocat al stilului.
Parerea mea este ca in orice astfel de calatorie, totul e subiectiv. Depinde mult de perioada in care mergeti, de vreme, de oamenii cu care mergi, de starea de spirit in care esti si de locurile pe care le-ai vazut inainte. Noi vazusem in urma cu 2 ani Marina di Pietra Santa, in Italia. Pe langa ea, Barcelona e…diferita. 🙂 Inima noastra a ramas acolo, in Italia, la Marea Ligurica.
In orice caz, cei care cunosc Spania mai bine, ne-au spus ca Barcelona nu o prea reprezinta. Andaluzia este mult mai reprezentativa pentru Spania, decat Barcelona.
Ei bine, eu ii mai dau o sansa Spaniei. Am niste prietene care vor sa ma duca la Valencia anul acesta. Daca ele insista, merg. 🙂
Mai jos, am pus cateva poze, bonus. 🙂

In orice caz, februarie e o perioada buna pentru calatorie, nu a plouat deloc, au fost intre 14-20 de grade. Mancarea a fost ieftina. A fost o iesire placuta in 2, o aniversare rotunda impreuna cu prietenii.
Ramaneti cu noi, pe blogul de viata sanatoasa, campania CALATORIILE NOASTRE abia incepe. Revin cu lista calatoriilor planificate pentru acest an, intr-un articol nou pe blog.
Daca doriti sa fiti la curent cu noutatile de pe blogul de viata sanatoasa, puteti da LIKE paginii de Facebook sau va puteti abona la Newsletter!