O forma de sport pe care sa o indragesti si pe care sa o urmezi o perioada indelungata se gaseste greu. La fel si prietenii. De la un moment dat incolo, ne facem greu prieteni noi. Ramanem cu cei din scoala, liceu sau facultate. Experientele arata ca prietenii la locul la munca nu prea exista sau daca se creeaza sunt de scurta durata. Insa, o aceeasi motivatie puternica de obicei leaga oamenii, iar sportul cam asta face – aduna oameni cu un obiectiv comun, acela de a se simti bine si in forma. Intr-un grup restrans este imposibil sa nu legi prietenii, iar ocaziile sunt evident rare, pentru ca depinde de grup. Din fericire, am inceput anul cu o asemenea ocazie unica – sa fiu intr-un grup care sa isi doreasca sa faca sport, cu una si aceeasi motivatie de care spuneam de mai sus. Un grup de femei, mame toate si oameni de social media. Ce putea fi mai potrivit? Nu numai obiectiv comun, dar si pasiuni comune. 🙂

Vorbeam despre sport inca de anul trecut. Ca health coach, stiu ca nu este suficient doar sa mananci sanatos. Miscarea are un rol esential pentru corp si minte. Insa eu nascusem abia cu 6 luni in urma, prin cezariana, si imi propusesem sa o iau incet. Faceam oricum acupunctura si masaj, inca din primele luni. Timpul si energia  – impartita oricum intre multele activitati personale si profesionale – nu imi permiteau sa fac mai mult de atat. In noiembrie 2016, am inceput si un program propriu de alimentatie, pentru ca ajunsesem sa mananc haotic, desi sanatos, iar acest lucru nu ma ajuta deloc, dimpotriva. Asa ca propunerea Anei Nicolescu a venit la fix: ”Vrei sa intri in ianuarie intr-un program de spinning?”. O, da, am imbratisat pe loc ideea. Urma sa fim 10 mame blogger, aflate in diferite momente ale vietii lor, care, impreuna cu un antrenor doar al lor, sa parcurga un program de 4 sedinte de spinning. Nu fusesem niciodata la spinning, stiam doar din auzite ca e o forma de sport foarte antrenanta. Dar numai ideea ca urma sa fiu in program cu oameni pe care ii cunoasteam si cu care impartaseam aceleasi preocupari m-a animat pe loc.

Dar de ce spinning, poate va intrebati? Proiectul a fost initiat de cei de la Secom, care au produse naturale si pentru articulo – ruginoza. Stiu ca suna a ceva specific pentru oamenii batrani, va asigur ca nu este asa. Aceasta afectiune ne pandeste pe toti, indiferent de varsta, de aceea miscarea e foarte importanta, pentru ca miscarea ajuta articulatiile. Probabil stiti ce inseamna o zi plina cu 2 copii, un bebelus si un copil de scoala, raspunderea unei case intregi, plus drumurile pe care le ai de facut – personale sau in interes profesional. Ai zice ca e o viata dinamica, insa iti dai seama imediat cum te ridici ce feste iti joaca articulatiile si cum le simti ca nu mai sunt asa in regula. Pentru ca, orice am zice, nu avem asa o viata echilibrata din toate punctele de vedere, iar miscarea organizata ajunge mereu pe ultimul loc.

Iata ce am aflat despre spinning, din ce am citit inainte, dar si din experienta acestui program:

  • spinningul este o forma de sport care se poate practica in grup sau individual, pe o bicicleta statica, sub indrumarea unui instructor;
  • spinningul se practica in sala de fitness;
  • aceasta forma de miscare inseamna pedalat concentrat, pe muzica;
  • obiectivul este acela de a lucra muschii corpului, sincronizat pe ritmul muzicii;
  • gradul de dificultate creste treptat, iar exercitiile sunt combinate;
  • aceasta forma de sport solicita destul de mult inima, asadar asigurati-va ca sunteti sanatosi inainte de incepe un astfel de antrenament;
  • e bine sa va gasiti propriul ritm, sa nu pedalati pana la epuizare;
  • o sesiune dureaza in jur de 50 minute, care include cele 3 faze: incalzire, antrenamentul propriu zis, finalul de stretching;
  • bicicleta stationara trebuie reglata foarte bine inainte de antrenament – pe inaltime, ghidonul, distanta fata de ghidon -, iar piciorul bine fixat in pedala;
  • miscarile se fac cu atentie si concentrare, nu bruste, pentru a nu suprasolicita articulatiile; dupa primele 2 sedinte oricum veti invata sa simtiti muzica si va veti misca pe ritmul ei;
  • spinningul este o forma de miscare minunata pe timpul iernii, dar si solicitanta – efortul este intens si se transpira abundent; se recomanda hidratarea serioasa in pauzele de pe parcursul antrenamentului;
  • nu va speriati, spinningul este o forma de miscare gandita pentru persoanele care nu sunt familiarizate cu pedalatul intens pe bicicleta!

Atentie!

Dr. Alin Popescu, medic de medicina sportiva insa ne-a atras atentia la finalul unei sesiuni, mai ales celor care nu mai facusera demult miscare, sa nu o reluam singuri la intensitati in forta, intrucat pericolul este foarte mare din punct de vedere fizic si putem ajunge direct la spital, fara gluma. Sunt niste procese care se petrec in corpul nostru si care difera de la persoana la persoana, asa ca nu ascultati de nimeni, ci mergeti direct la medic inainte de a incepe orice forma de miscare serioasa!

Ca o concluzie:

Asadar sportul e bun, dar musai cu antrenor si dupa ce avem o discutie cu medicul. Neaparat hidratare, pe timpul antrenamentului si dupa. Si o alimentatie adecvata, la fel, inainte si dupa. Pentru ca Secom a fost initiator de proiect, am aflat cateva lucruri si despre produsul pentru articulatii, pe care apropo, mama il consuma si e foarte multumita de el. E vorba despre MSM de la Secom, un produs care ajuta la reducerea proceselor inflamatorii din organism, acesta fiind potrivit in afectiuni ca osteo-artrita, artrita reumatoida, tendinita, bursita, inflamatii musculare. Datorita cantitatii considerabile de sulf, MSM participa la sinteza glucozaminei sulfat si a acidului hialuronic.  MSM mai reduce afectarea musculara si efectele stresului indus de efortul fizic indelungat, fiind recomandat si sportivilor pentru reducerea febrei musculare si refacerea tesuturilor dupa efort. De asemenea, sustine sanatatea pielii (administrare topica), parului si unghiilor. Asa ca, ce sa zic, stia mama ce stia cand mi-a smuls din mana MSM-ul din mana deindata ce l-a vazut la mine! 🙂

Atmosfera si energia programului de spinning din ianuarie au fost fantastice!! Mi-au dat un imbold atat corpului, cat si sufletului, oarecum amortit dupa sarbatori si dupa indelunga perioada de viroza care ne-a afectat fizic si emotional pe toti. A fost ca o gura de aer proaspat in Pirinei! Iata si cateva poze de acolo, ca sa nu ma credeti doar pe cuvant:

In imaginea de mai jos este si Radu Restivan, antrenorul, un om minunat care a avut rabdare cu 10 oameni de social media, care voiau sa posteze non stop, la fiecare pedala data. 🙂 Pentru cei care nu stiu, Radu are niste proiecte minunate, sub umbrela 321 sport. De altfel, el insusi a slabit 30 de kilograme prin sport, o poveste inspirationala care o sa va placa sigur.