Pe vremuri, copiii alergau ca sa se distreze. Astazi doar stau jos. Si aleg forme de distractie cat mai…inactive. Cand, de fapt, ei sunt activi de la natura si ar trebui sa petreaca cel mai mult timp alergand si jucandu-se. Multi parinti se ingrijoreaza daca copiii lor sunt prea activi, pentru ca nu sunt ”cuminti” deloc, in loc sa se bucure de faptul ca acestia alearga, se catara si se harjonesc cu cei de varsta lor, consumandu-si energia si exersand muchii corpului. Realitatea din statistici arata ca multi copii sunt supraponderali pentru ca nu mananca corect si nu fac suficienta miscare. La scoala, sunt parinti care prefera sa aduca scutiri medicale copiilor, pentru a-i feri de efort. Iar acasa le ingaduie sa stea cu orele la televizor sau pe device-uri, in loc sa ii lase afara sa se joace liber. Dar parintii care au ei insisi aplecare catre miscare, ducand o viata activa, nu le vor permite niciodata copiilor un astfel de stil de viata. Pentru ca miscarea este sanatoasa, ne prelungeste viata, dar si pentru ca poate fi distractiva. Iata 10 motive pentru care merita sa ii lasam pe cei mici sase joace, pentru ca aceasta este miscarea lor cea mai des practicata.

Miscarea este atat pentru copii, cat si pentru adulti.

Miscarea dezvolta muschii si ii face puternici. 

Cu cat antrenam muchii mai mult, cu atat ei devin mai puternici. Muschii puternici ajuta copiii sa alerge repede, sa faca mult sport, sa danseze sau sa se catere. Mai mult, ii ajuta sa stea cu spatele drept si sa isi tina echilibrul. Muchii puternici, la randul lor, ii ajuta sa previna accidentele.

Miscarea dezvolta oase puternice.

Cand muschii devin puternici, oasele se fortifica si ele. Cu cat exersam mai mult, cu atat se intaresc mai mult ligamentele si tendoanele care sustin oasele. Acestea se vor accidenta mai usor. Exercitiul fizic stimuleaza secretia hormonului de crestere care ajuta muschii copiilor si oasele sa creasca si mai puternice.

Miscarea ne ajuta sa devenim puternici si sanatosi.

Miscarea mentine inima sanatoasa.

Cand ne miscam, inima trebuie sa munceasca mai mult ca sa pompeze sange si oxigen catre muschi. Cand muschii inimii muncesc mult, ea devine mai puternica. O inima puternica e capabila sa pompeze mai mult sange cu fiecare bataie, deci va functiona si mai bine. Cu cat ne miscam mai mult, cu atat mai multa energie vom avea. Asa ca de dragul inimii noastre :), sa facem mai multa miscare!

Miscarea ne impiedica sa ne imbolnavim prea des.

Miscarea bratelor si a picioarelor si a muschilor aferenti ajuta la cresterea numarului de celule albe in sange. Acestea sunt ”luptatorii” impotriva infectiilor din corp. Prin alergare si miscare in general armata de ”luptatori” impotriva infectiilor devine din ce in ce mai puternica.

Miscarea ne mentine in forma si supli.

Alergatul, saritul, joaca si mersul ard calorii. Sa fim in forma din punct de vedere fizic ne ajuta la accelerarea metabolismului, asa ca ardem calorii chiar si atunci cand ne odihnim. Miscarea tranforma mancarea in muschi fermi si sanatosi. 

Cu cat ne miscam mai mult, cu atat ne simtim mai bine!

Miscarea imbunatateste coordonarea.

Copiii isi coordoneaza miscarile pe masura ce se maturizeaza. Copiii mai mari sunt mai buni la prindere si aruncare decat cei mici. Activitatile distractive precum alergarea, inotul, dansul sau catararea ajuta creierul si corpul sa lucreze bine impreuna.

Miscarea sporeste starea de bine.

Pentru ca miscarea e buna atat pentru corp, cat si pentru creier. Copiii mai mari si adultii se pot concentra mai bine dupa o plimbare scurta. Miscarea sau joaca ne pot calma daca suntem nervosi si inveseli daca suntem tristi. Miscarea ne ajuta corpul sa secrete hormoni care ne fac sa ne simtim bine.

Miscarea reduce apetitul.

Aceiasi hormoni care sporesc starea de bine controleaza si poftele alimentare. Cand vrem o gustare cu zahar, precum o prajitura, in loc sa ne indreptam catre frigider sau dulap, mai bine iesim afara la joaca sau o plimbare, ca sa luam nitel aer.

Miscarea previne constipatia.

Atat copiii, cat si adultii pot suferi de constipatie. Constipatia ne poate face sa suferim destul de mult. Miscarea si faptul ca suntem activi in general imbunatatesc digestia si grabesc tranzitul mancarii in intestine. Miscarile corpului stimuleaza miscarile intestinelor. 

Miscarea stimuleaza somnul.

Diferite tipuri de miscare in timpul zilei ne ajuta sa dormim bine noaptea. Activitatea sau joaca seara ne impiedica sa putem adormi cu usurinta, asa ca ziua este momentul cel mai bun pentru astfel de activitati. 

Mai aveti nevoie de alte motive pentru care sa va lasati copiii sa se joace, ba, mai mult, sa ii stimulati sa o faca mereu? Decat sa cautam motive, mai bine folosim timpul acesta in favoarea copiilor: iesim cu ei la joaca si ii lasam sa se joace liber, sa se harjoneasca in voie cu alti copii. Daca nu acum, cand? 

Despre beneficiile miscarii si cum sa incepem, chiar daca nu suntem niste impatimiti ai sportului, un interviu interesant si foarte dinamic cu un instructor de fitness: aici.

Despre reconectarea cu propriul corp si despre motivatia pe care o au elevii care fug de orele de sport – perspectiva psihologului: aici.

Ce spune medicul diabetolog: aici.

Despre drumetii si cum contribuie ele la sanatatea noastra: aici.

Daca doriti sa fiti la curent cu noutatile de pe blogul de viata sanatoasa, puteti da LIKE paginii de Facebook sau va puteti abona la Newsletter!

Sursa foto: aici