facebook--epf-profile-pictureIn urma cu 2 ani, la Pharma Marketing Conference, vorbeam despre rolul pacientilor in campaniile de comunicare si despre cum s-au transformat ei din target in actori implicati in campanii si creatori de continut in propriile proiecte. Poate ca am fost vizionara sau poate noi in Romania chiar suntem la un nivel comparabil din anumite puncte de vedere cu alte tari europene. Imi place sa cred ambele variante. 🙂 Deloc intamplator, luna trecuta am fost invitata la un eveniment european, care a reunit in jur de 100 de participanti, pacienti sau comunicatori, in cadrul caruia s-a lansat o campanie de 1 an – PATIENT EMPOWEREMENT. 

European Patients’ Forum a organizat un eveniment de 2 zile care pe mine a reusit sa ma impresioneze. In cei aproape 13 ani dedicati exclusiv comunicarii si PR-ului am fost la zeci de evenimente, ca organizator, ca participant, ca speaker sau moderator. De aceea, am urmarit acest eveniment atat din punct de vedere continut si tot ce a contribuit la el, cat si ca organizare. Dincolo de faptul ca se vedea si se simtea investitia – de la atentia pentru detalii si materialele folosite, pana la calitatea fiecarui item aferent, am privit cu admiratie la un alt aspect, pe care l-am comparat fara sa vreau cu cel din Romania. E vorba de oameni – participantii la eveniment. Acestia venisera aici SA SE IMPLICE, sa participe activ, sa ia parte la o lansare de campanie care vorbea despre ei si care urma sa se finalizeze cu niste luari de pozitie. Oamenii acestia, prin tinuta, postura, limbajul, implicarea, abordarea workshop-urilor, erau acolo cu trup, minte si suflet si credeau in ceea ce faceau. Ei ilustrau perfect tema evenimentului si a campaniei europene. A existat dezbatere activa in plen, participantii concurau efectiv pe microfon – cu intrebari, cu opinii proprii sau cu informatii chiar in opozitie cu cele livrate de vorbitori. Oamenii se aflau acolo ca sa afle, sa isi noteze, sa scrie materiale, sa fie activi, sa isi puna problematici pe agenda discutiilor. Respect si admiratie!

Cat despre speakeri – este ceea ce pot numi best practice. Nimeni nu a intarziat, nimeni nu si-a depasit timingul – si mai ales, nimeni nu a plecat mai devreme!! Chiar daca vorbim despre reprezentanti ai autoritatilor! Fiecare si-a sustinut prezentarea in timpul alocat, dar a fost si participant la dezbatere deopotriva. Cu rabdare, calm si intelegere, au raspuns la intrebari, si-au luat notite si au reflectat la problematicile pacientilor. Mai mult decat atat, fiecare dintre workshop-uri a dus la niste concluzii, care vor fi inaintate factorilor de decizie in etapele ulterioare ale campaniei.

Aceasta nu este o poveste, este un fapt real, s-a intamplat in perioada 20-12 mai a.c., iar campania cu toate componentele sale se gaseste aici: http://www.eu-patient.eu/campaign/PatientsprescribE/.

Imi doresc sa vad un astfel de eveniment si in Romania, in care sa predomine dorinta de A FACE lucruri pentru pacientii romani, implicarea noastra a tuturora si mai ales respectul pentru ei si viata lor!