Cand plecam la plimbare cu cei mici, indiferent ca e weekend sau o zi obisnuita, pregatim si rucsacelul cu gustari. Daca stam cateva ore pe afara, ne prind foarte bine. Nu putem pleca doar cu un iaurt si un mar, nu? Plus ca nu putem sa luam aceeasi gustare in fiecare zi, copiii au nevoie de variatie cand vine vorba de mancare. Ca si noi. Caci o aceeasi ciorba mancata timp de o saptamana ne va alunga din propria bucatarie in cel mai apropiat restaurant, ca sa servim altceva.

Prin urmare, pregatim rucsacul de drum, cu apa, servetele umede, servetele de masa, jucarii sau carticele si ce mai avem nevoie, iar intr-un buzunar separat punem mereu gustarile pentru drum. Iata cateva idei, in functie de anotimp si de ceea ce avem in camara sau frigider:

  • Crackers fara sare sau lipie – se pot rontai si ca gustare, dar pot insoti si un fel de mancare simplu; doar sa nu mancati un pachet intreg, ca apoi devine masa in sine. 🙂
  • Fructe oleaginoase si seminte – nuci, fistic, caju, alune nesarate; mix-urile sunt foarte bune, gustoase si hranitoare pentru cei mici; folositi ca unitate de masura pentru ei un caus al palmei lor. Dar chiar daca vor manca mai mult nu e o problema.
  • Biscuiti de ovaz cu stafide preparati acasa; chiar nu e nevoie de zahar, revin cu reteta curand;
  • Chipsuri de cartofi si morcovi preparati uscati la cuptor, pe folie, fara sare adaugata; taiati feliat subtire legumele si puneti-le la cuptor, pe folie, la max 100 grade.
  • Iaurt cu seminte diverse – chia, in, quinoa etc; sub nicio forma nu dati iaurt cu fructe din comert copilului, pentru ca dupa aceea nu vor mai vrea iaurt simplu si veti avea o reala problema pana ii dezvatati;
  • Cereale fulgi, dar sa nu fie cu zahar; fulgii de porumb simpli pot fi o gustare excelenta si chiar o unealta foarte buna pentru calmarea copiilor si a noastra. Mestecam si ne calmam. 🙂 
  • Sticks-uri de legume cu humus – legume taiate pe lung (morcovi, ardei, castraveti; humusul il puteti lua cu voi intr-un recipient simplu de sticla termorezistenta;
  • Buchet de masline – soiuri diverse, cat mai colorate, umplute cu muraturi sau cu branza;
  • Popcorn de casa, cat mai nesarat; facut acasa, in oala, nu in cuptorul cu microunde;
  • Fructe proaspete: mere, pere, struguri, portocale, banane – in functie de anotimp si preferinte; puteti folosi scobitori sa le serviti, daca nu vreti sa puneti mana pe ele;
  • Oua fierte – se vor manca cu prioritate; pentru copii poate sunt mai amuzante ouale de prepelita;
  • Briose cu legume sau variatii (branza, carne); sunt rezistente la drum si destul de satioase;
  • Branza cubulete cu orice leguma care va/le place; branza de capra e cea mai putin procesata, din tot ce exista pe piata.

Am scris pentru Raluca Loteanu un material despre Cum sa ne pregatim de mese si gustari in calatoriile cu masina – poate va inspira! 🙂

Ramaneti alaturi de mine anul acesta, va fi o campanie ampla, din care veti putea sa va inspirati cu idei de gustari sanatoase pentru cei mici, dar si pentru voi. Cu cat veti manca mai natural si sanatos, cu atat veti putea sa mancati mai linistiti impreuna, cu mic si mare!

Voi ce mai pregatiti ca gustare pentru acasa si pentru timpul liber petrecut in afara casei? Scrieti mai jos, in comentarii, ca sa ne inspiram unele pe altele!

Daca doriti sa fiti la curent cu noutatile de pe blogul de viata sanatoasa, puteti da LIKE paginii de Facebook sau va puteti abona la Newsletter!

Sursa foto: arhiva personala