alergare_travelmotion.roAnul acesta mi-a oferit ocazia de a constientiza o parte dintre limitele mele. Pe unele dintre ele ma surprind cum mi le pun singura – cum s-ar zice, stau singura in calea mea. Acestea sunt ceea ce numesc problemele din viata mea. Constientizarea a fost un moment important. Al doilea pas pentru mine a fost sa incep sa privesc problemele ca pe oportunitati in schimbare. Al treilea pas este actiunea. De la al doilea pas la al treilea a trecut ceva vreme. Cred ca depinde de fiecare cat dureaza aceasta tranzitie.

Oportunitatea mea cea mai mare in acest moment al vietii este aceea de a face miscare, de a introduce obiceiul miscarii zilnice in viata mea. Am amanat ceva vreme sa imi pun aceasta intentie in mod serios. Intr-un final, anul acesta, parcurgand un proces specific cu un consilier pentru dezvoltare personala, mi-am dat seama de ce am abandonat de fiecare data obiectivul acesta, in cazul in care mi l-am setat la inceput de an. Din pacate, undeva in copilaria mea am reusit sa asociez sportul cu ceva care imi face rau, din cauza unor incidente neplacute in scoala gimnaziala. Odata ce am trait aceasta constientizare, am respirat usurata. Mi-a fost mult mai usor sa incadrez altfel lucrurile si sa imi doresc in sfarsit, cu adevarat, ca miscarea sa devina un obicei in viata mea.

Mi-am propus sa imi fac singura Programul de 21 de zile, si nu din aroganta, ci din dorinta de a incerca intai eu, ce simt ca e mai bine pentru mine. Voi urma modelul pe care mi l-am stabilit cu ani in urma dupa ce am nascut, pentru lectura. Eram intr-un moment in care lectura nu isi gasea locul in viata mea, din cauza perspectivei pe care o aveam atunci despre timp. Astazi, am ajuns sa imi creez singura timpul pentru ceea ce imi place sa fac si am si exercitiul introducerii obiceiurilor noi in viata mea. Mai mult, ultimul instructor de aerobic pe care l-am avut mi-a oferit niste sfaturi legate de ceea ce as putea face singura, in ritm propriu. Nemaivorbind ca la orele de kinetoterapie am invatat miscari pretioase pentru coloana si postura, asa ca am ceva informatie si indrumare cu mine in rucsac. 🙂 La aceasta, voi studia intre timp si ma voi sfatui si cu alti experti, asa incat sa testez continuu daca sunt pe calea cea buna si sa aduc noi perspective proiectului.

Prin urmare, in urmatoarele 21 de zile voi incepe programul de miscare dimineata. Instructorii cu care am vorbit eu recomanda alergarea dimineata, cand corpul are si el alt tonus, fata de seara, cand e deja incarcat de peste zi, iar mintea transmite mesaje de genul ”odihneste-te, esti obosit”, ”meriti sa stai tolanit dupa o zi intreaga de munca”.

Este cea mai mare oportunitate a mea pe anul asta, pentru care simt ca am atins motivatia de care aveam nevoie. Sunt un om ok, sanatos, fara afectiuni care sa ma supere sau semnale care sa prezinte pericole potentiale in viitor, mananc sanatos, am grija de mintea mea, imi hranesc zilnic sufletul cu lucruri care ma insenineaza, optez pentru echilibru si armonie in relatiile mele – personale si profesionale. Simt ca miscarea este acel ceva care ma va conecta si mai mult cu mine, cu ceilalti, cu mediul in care imi petrec timpul. De ce 21 de zile? Pentru ca expertii spun ca in 21 de zile se pun bazele crearii de noi obiceuri.

Voi completa desigur acest program cu alte cateva obiceiuri deja existente, dar mai putin protejate in perioada vacantei de vara:

  • Mai putina sare, catre deloc
  • Mai putin zahar, catre deloc
  • Lichide din belsug – apa si ceaiuri neindulcite
  • Masa de seara – un fel de mancare usor, din belsugul de legume al toamnei
  • Reducerea portiilor la celelalte mese
  • Fara rontaieli intre mese, cel mult o gustare alcatuita dintr-un fruct sau iaurt.

Acestea sunt cateva recomandari generale de la experti in nutritie, care pentru mine nu reprezinta un mare efort, neavand probleme de sanatate si nici o nevoie de a slabi un numar mare de kilograme. Ceea ce imi doresc este sa ma simt mai agila, sa imi recapat tonusul fizic si chiar sa fiu mai rezistenta la drumetii. In final, toate acestea duc la dezvoltarea unui stil de viata sanatos si echilibrat, care sa imi permita sa fac fata mai usor la solicitarile zilei.

Nu in ultimul rand, in aceste 21 de zile mi-am propus sa fiu mai atenta la calitatea gandurilor mele – despre mine si despre ceilalti, sa practic mai mult ascultarea activa si sa devin un observator mai mult decat un judecator al celorlalti. Sa imi cercetez mai mult sufletul si sa vad daca rezerva de iubire este la locul ei, sa ofer din ea cat mai mult, asa incat sa se poata inmulti, ca sa pot darui si tot asa. Iar familiei, prietenilor si colaboratorilor, le propun sa rupem cercul emotiilor negative generate de schimbarile noului anotimp si responsabilitatilor aferente. Sa privim deci orice problema ca pe o oportunitate in schimbare! Spre folosul nostru!

Sa inceapa numaratoarea deci, de maine 10 septembrie – pana pe 1 octombrie. Incepe Programul de 21 de zile!