Anul acesta, o data pe saptamana, va propun o campanie noua – PASTILA DE SANATATE. Sunt informatii despre sanatatea noastra, prezentate pe scurt, intr-o maniera usoara, cu sursele medicale de unde le-am cules. Sper sa va fie de folos si sa va indemne sa cautati si mai multe informatii pe teme pe care le gasiti pe scurt in pastilele mele!

Sa fiti spornici la sanatate, ca e mai buna decat toate!

Stiati ca:

  • Glutenul este o proteina din cereale?
  • Legumele si fructele sunt alimente bogate in fibre?
  • Rolul fibrelor in organism este acela de a imbunatati digestia?
  • Vitamina D fixeaza calciul in oase?
  • Sa fii omnivor inseamna sa mananci atat produse vegetale, cat si produse animale?
  • Legumele congelate sunt la fel de bogate in nutrienti ca legumele proaspete?
  • Lichidul cel mai indicat pentru rehidratare si remineralizare dupa efortul fizic este laptele integral? El contine 87% apa si toate mineralele de care corpul are nevoie. Consumul de lapte creste capacitatea de efort, previne oboseala si inlatura febra musculara.
  • Excesul de kilograme pe cantar inseamna un depozit de calorii din mancare ramase neconsumate prin miscare?
  • Cele 4 gusturi de baza sunt: dulce, sarat, acru, amar?
  • Atunci cand stai si te uiti la TV consumi mai putina energie decat in somn? Corpul intra intr-o stare de hibernare, in care toate functiile ii sunt amortite si incetinite. Nu manca la TV, de aceea te ingrasi!
  • Laptele este singurul produs de origine animala care contine carbohidrati? Lactoza este zaharul laptelui si este un glucid cu putere de indulcire de 6 ori mai mica decat a zaharului clasic.
  • In primele luni de viata bebelusii cresc cu 1gram/ora, la 6 luni greutatea de la nastere se dubleaza, iar pana la 6 luni se tripleaza?
  • Untul si smantana contin apa, de aceea procentul de grasime si valoarea calorica sunt mai mici decat in cazul uleiurilor?
  • La numai 2 zile dupa ce au fost culese, cantitatea de vitamina C din legume si fructe scade la jumate?
  • Obiceiul de a pune otet sau zeama de lamaie in salata nu e intamplator? Absorbtia fierului din legume creste in prezenta vitaminei C si in mediul acid. Acelasi efect il are si sosul de rosii folosit in tocanite, el creste absorbtia fierului din carne.
  • Patrunjelul contine mai multa vitamina C decat lamaia si portocala si mai mult fier decat spanacul?
  • Sardina e cel mai sanatos si mai ieftin peste din lume? Dintre toti pestii, contine cea mai mare cantitate de Omega 3. Alegeti varianta in sos de tomate!

Sper sa vi se para interesanta si utila aceasta campanie. Pentru informatii mai in detaliu pe o anumita tema de sanatate, mergeti si vorbiti cu medicul vostru sau cu farmacistul.

Informatiile de mai sus sunt o selectie din cartea „ABC de nutritie”, scrisa de dr. Mihaela Bilic si aparuta la Editura Curtea Veche. 

Daca doriti sa fiti la curent cu noutatile de pe blogul de viata sanatoasa, puteti da LIKE paginii de Facebook sau va puteti abona la Newsletter!

Sursa foto: aici