Laura PascuAm rugat-o pe Laura Pascu, PR Manager la Centrul European al Consumatorilor Romania (ECC), sa ne ofere cateva informatii legate de termenul de valabilitate la produsele de slabit, pentru ca am remarcat o tendinta in ultima vreme in aceasta directie si la noi in tara. Sunt cateva informatii utile pentru noi, care ne pot feri de neplaceri si reclamatii ulterioare. La final, e important sa stim si cateva idei legate de procedura de reclamatii daca achizitonam produse din UE. Multumim, Laura, pentru informatiile succinte si concrete pe acest subiect. Sa ne fie de folos!

Toate tipurile de produse de slabit au aceeasi garantie, sau difera, in functie de perisabilitate si de cat de natural e fiecare produs?

Produsele de slabit nu au garantie, au doar termen de valabilitate. Garantia exista doar la produsele de folosita indelungata. Teoretic atunci cand cumparam un produs de slabit trebuie sa ne uitam la termenul de valabilitate si la conditiile de depozitare. Si da, acest termen difera de la produs la produs; totusi trebuie sa fim atenti la acest termen. Cu cat durata valabilitatii este mai mare, cu atat produsul este mai plin de conservanti si aditivi, prin urmare nu tocmai bun pentru sanatatea noastra.

Au fost multe reclamatii la aceste produse in ultimul an? De ce?

La noi nu vin reclamatii directe, doar daca au fost cumparate din UE si au fost reclamatii referitoare la cumparaturile online. Au fost cativa oameni care au primit altceva decat au comandat sau produse despre care pe site scria un anume tip de ingrediente, iar cand le-au primit au descoperit alte ingrediente decat cele scrise pe site.

Cum se poate asigura un consumator ca nu ajunge sa reclame ulterior la ECC neconformitati?

In principal trebuie sa ne asiguram ca citim bine eticheta, in al doilea rand ca verificam magazinul, daca este sau nu de incredere. La magazinele fizice trebuie sa cerem mereu bon fiscal pentru ca apoi sa putem dovedi ca am cumparat de acolo. La magazinele online este foarte important sa verificam datele de contact ale magazinului. Sa existe un numar de telefon la care sa raspunda cineva, sa existe o adresa pentru returnari si alte date care sa ne arate ca este un magazin de incredere. Daca nu am mai cumparat niciodata de la acel magazine online, noi recomandam sa nu se faca plata cu cardul, ci ramburs. Au fost cazuri in care consumatorii au platit cu cardul si nu le-a mai ajuns produsul. Dupa prima comanda, daca ni s-au parut de incredere, putem plati si cu cardul.

Sa nu uitam ca atunci cand cumparam online avem dreptul sa ne razgandim in termen de 14 zile. Dar produsul trebuie sa fie nefolosit.

Este si ceva impostura pe piata romaneasca in ceea ce priveste produsele de slabit – unele asigura cumparatorii de lucruri care nu pot fi verificate. Ce pot face oamenii, ca sa se pazeasca de aceste capcane?

Daaaa, multe produse de slabit sunt de fapt imposturi. Nu poti crede pe cineva care zice: “ia produsul nostru si slabesti in 5 zile 15 kg”. Nu exista asa ceva, acolo sigur este o minciuna la mijloc si niciun medic nu ti-ar recomanda asta.

Preferabil ca atunci cand dorim sa slabim, sa mergem la un medic si sa ne recomande el produsele de slabit. Sub nicio forma sa nu luam de capul nostru pentru ca riscam sa dam in alte povesti. Fiecare om este diferit, prin urmare ce a facut bine vecinei de la 6 nu este obligatoriu sa ne faca si noua bine.

Care este procedura de reclamatie la ECC (European Consumer Centre Romania)? Ce documente trebuie depuse si la ce adresa? In cat timp primesc un raspuns?

ECC Romania se ocupa cu informarea consumatorilor in probleme transfrontaliere, mai exact atunci cand calatorim in Uniunea Europeana. Daca vrem sa facem o reclamatie putem sa intram pe www.eccromania.ro in sectiunea ”Depune o reclamatie” si sa scriem acolo direct. Raspunsul vine in maxim 24 de ore, rezolvarea in maxim 30 de zile, in functie de problema.

Foto: arhiva personala a Laurei Pascu, pagina de Facebook