Odata cu inceperea scolii, in afara de teme, micul dejun si gustarea pentru copii  se afla in capul listei de prioritati pentru parinti. Bataie de cap inseamna pentru ambele, ca sa fim cinstiti cu noi insine. Daca la inceput suntem mai inspirati si avem noroc cu recolta de toamna, incet incet se duc toate si la 1 octombrie ne aflam in bucatarie deja pe ganduri. Speram sa aflam de pe Google ceva retete, ca sa ii facem pe cei mici sa manance – sa fie deci si gustos si sanatos, dar si aratos. La noi e si mai greu, pentru ca produsele cu baza de grau ii sunt interzise fetitei, fiind alergica. Asa ca in niciun caz sendvis clasic. Dar ce? Iata mai jos ce solutii am gasit, care merg si pentru voi.

Deocamdata, mai sunt legume si ne folosim de ele, in diferite combinatii. Legumele si branza pufoasa sunt ingrediente simple si fara adaosuri de coloranti sau conservanti. Iata ce poate rezulta din aceste combinatii:

  • Barcuta de ardei cu branzica amestecata cu masline verzi taiate subtire (fara samburi). Foarte simplu si bun! Se poate manca direct cu mana.
  • Cuiburi de rosii cu branzica pufoasa si patrunjel in mot. La fel, simplu, zemos si extrem de gustos. Se poate manca si cu lingurita.
  • Ou umplute cu branzica pufoasa, pe pat de sticksuri de castravete. Daca fierbeti cu o seara inainte ouale, dimineata nu trebuie decat sa le taiati si sa le ornati. Ok si sa spalati castravetii, pe care sa ii asezati in farfurie.
  • Salata de ardei copti rosii cu branza (dulce sau sarata, dupa gust). Se curata ardeii copti de seminte, se taie maruntel, ca sa poata fi luati cu lingurita. O lingura de ulei de masline si un strop de otet de mere, fara usturoi. Branza se poate rade deasupra sau se poate servi taiata cubulete alaturi.
  • Kebab vegetal. Daca stiti sa faceti lipii, ies minunate, am facut noi aseara dupa o reteta a Jamillei. Iata reteta minunata de lipie: http://www.jamilacuisine.ro/lipii-pentru-shaorma-reteta-video/ 
  • Mini pizza. Orice reteta simpla de pizza, cu legume si branza eventual. Se prepara seara si se taie in bucati mici. Se serveste jucaus dimineata, alaturi de un pahar de lapte sau compot, dupa gust.
  • Clatite (fara gluten) cu branzica pufoasa si masline verzi. E un fel de mancare satios, o portie minunata de carbohidrati complecsi si proteine. Iata si reteta Jamilei aici (este reteta cu grau, noi am adaptat-o): http://www.jamilacuisine.ro/clatite-pas-cu-pas-reteta-video/ 
  • Lipii de casa cu humus. Servite cu legume la walk, caldute.
  • Clatite fara gluten cu dulceata. Noi am incercat anul acesta compotul si dulceata de prune, fara pic de zahar adaugat. Merita incercat, e minunata.

Si pentru ca a venit vorba de dulceturi, din cand in cand, ca o exceptie, merita sa incercam si ceva delicatese, cum am facut noi vineri, de la Bonne Maman. De altfel, recomandarile specialistilor in ceea ce priveste alimentatia sanatoasa chiar spun ca e ok daca urmezi regula 80/20. Adica este in regula ca 20% din timp sa te abati de la principiile de nutritie sanatoasa (o exceptie deci), atata timp cat 80% din timp le urmezi. Iata deci ce am incercat, sper sa nu va fac pofta. 🙂

apricot-mica raspberry-micaAdica pe clatitele cu faina fara gluten am uns tacticos si artistic aceste gemuri si ne-am bucurat de un gust delicios. Ne-a placut cel de caise mai mult, tocmai pentru ca nu era asa dulce.

Cat despre ingrijorarea noastra legata de cantitatea de zahar, iata ce ne spun cei de la Bonne Maman:

„Fiecare borcan de dulceata Bonne Maman are un continut de peste 50% fructe, nu contine coloranti si nici arome artificiale. Cu alte cuvinte, Bonne Maman concureaza cu succes cu dulceturile facute in casa, deoarece are exact aceeasi compozitie.” a declarat Liliana Bock, Brand Manager Maresi Foodbroker.

Iata si alte sugestii de mic dejun de la ei, daca vrem sa folosim dulceata, din cand in cand. In orice caz, atentie la cantitati!

  • Clasica paine cu unt si dulceata
  • Gogosile cu dulceata precum cele ale bunicii
  • Croissant sau gofre cu dulceata
  • Orez cu lapte si dulceata
  • Iaurt cu musli si dulceata
  • Melcisori cu dulceata.

Sa aveti dimineti liniste si frumoase, cu preparate cat mai delicioase pentru cei mici! Si inspiratie multa!

Apropo, voi ce mai pregatiti copiilor dimineata?

Daca doriti sa fiti la curent cu noutatile de pe blogul de viata sanatoasa, puteti da LIKE paginii de Facebook sau va puteti abona la Newsletter!

Sursa foto: aici