Cum scapi de burtă. Gata cu scuzele!

cum scapi de burtă

Adevărul e că grăsimea de pe burtă e mai periculoasă decât gândim noi. Și e mai mult decât o simplă grăsime ori ceva pufos care ne comprimite imaginea de sine. La fel de adevărat e că dispariția ei e un proces complex, care nu se rezolvă cu o dietă luată de pe net. Cum scapi de burtă e o discuție amplă, dar ca să nu vă speriați, trebuie să o începem simplu, în pași mici.

Cum scapi de burtă – 2 greșeli mari

1. Să te concentrezi exclusiv pe exercițiile la sală. Pătrățelele se cam fac în bucătărie, ca să știți. Deci dacă vedeți la sală persoane care fac exces de abdomene, dar nu par a fi definite, să știți că sunt acelea care nu iau alimentația în serios.

Nu au grijă de perioada de refacere post work out, care se petrece în următoarele 24-48 de ore. Adică nu se hidratează, nu se alimentează corect și nu se odihnesc suficient.

2. Să ții dietă draconică, cu scopul de a te subția abdominal. Organismul simte starea de stres și ulterior va face rezerve din orice îi dai. Pur și simplu el „gândește” în termeni de supraviețuire. Rețineți că în orice proces care se bazează pe deficit caloric, țesutul adipos de pe burtă e ultimul care dispare. Mai ales la femei, unde e proiectat ca să susțină reproducerea.

Cum scapi de burtă – o discuție despre sănătate

Țesutul adipos de pe abdomen nu ar trebui să fie o discuție abordată din perspectivă estetică. Grasimea abdominală nu se referă doar la stratul superficial de grăsime de sub piele (grăsime subcutanată), ci include și grăsimea viscerală.

Probabil știți aparatele care măsoară compoziția corporală. Acelea ne arată indicatorul de grăsime viscerală – care e mai importantă decât totalul de grăsime din corp. Pentru că aceasta înconjoara organele interne și, cu cât e mai multă, cu atât ajunge să preseze aceste organe aflate în cavitatea abdominală.

Câteva riscuri pentru persoanele cu indicele de grăsime viscerală mare:

  • Hipertensiune;
  • Infarct;
  • Diabet;
  • Cancer colorectal;
  • Apnee;
  • Forme de cancer;
  • Disfuncțe erectila etc.

Dar de ce apare burta

  • Genetica

Oamenii sunt diferiți ca și constituție, iar unii sunt mai predispuși decât alții să depună grăsime în zona abdominală.

  • Cortizolul

Hormonul stresului, cortizolul, poate crește cantitatea de grăsime din corp. Nivelurile ridicate de cortizol au fost asociate cu un procent mai mare de grăsime viscerală. Secreția de cortizol din cauze emoționale, fizice sau psihologice duce la acumularea de grăsime de depozit în zona abdominală.

  • Estrogenul

Nivelurile ridicate de estrogen pot duce la depozite de grăsime mai mari.

  • Insulina

Nivelurile ridicate de insulină pot duce la creșterea grăsimii viscerale.

  • Stilul de viață

Sedentarismul, lipsa somnului de calitate, apetența pentru alimente dulci și junk food – un cumul de factori care duc invariabil către formarea burții.

  • Alimentația procesată, bogată în carbohidrați simpli și grăsimi saturate, în general toți promotorii inflamatori din corp: lactatele în exces, cerealele şi făinoasele, alcoolul şi zahărul rafinat

Grăsimea de pe abdomen este asociată cu inflamatia, așa că un consum ridicat de alimente procesate vă împiedică să scăpați de grăsimea de pe abdomen.

  • Mese multe și porții mari

Mâncați continuu între mese? Iar toate mesele sunt compuse din 2 feluri de mâncare și desert?

  • Lipsa mișcării ori a exercițiilor potrivite la sală

O combinație de greutăți și antrenament cardio poate determina corpul să ardă mai multă grăsime. Să nu uităm, exercițiile de forță cresc masa musculară și modifică compoziția corporală. In bine. 🙂

  • Lipsa unui program de somn

Igiena somnului e la fel de importantă cum e igiena meselor. În timpul somnului are loc regenararea celulară, iar producția de hormoni specifici ajută corpul și mintea să facă ulterior alegeri alimentare corecte.

  • Vârsta

Odată cu trecerea timpului, oamenii experimentează o scădere a ratei metabolice. De fapt, o scădere a ratei metabolice are loc gradual, la fiecare 5-7 ani. În plus, femeile experimentează si menopauza..

  • Unele boli

Poate fi unul dintre acesti factori sau un cumul de mai mulți.

Cum scapi de burtă, așadar

Cum dai burta jos e o discuție legată de răbdare. E un proces care are scopul de a menține efectele eliminării excesului de grăsime. E un subiect despre sănătate pe termen lung.

Rețete simple nu există. Nu toată lumea poate urma același plan. De ce? Pentru că nu toți ne confruntăm cu aceleași probleme.

  • Evitați băuturile carbogazoase și pe cele alcoolice;
  • Introduceți proteine mai multe în alimentație și reduceti carbohidrații simpli din zaharuri și făinoase, amidonoase;
  • Adaugați fibre în meniul zilnic – din vegetale, fructe și cereale integrale sau chiar suplimente;
  • Introduceți mai multe tipuri de mișcare: greutăți, cardio, înot, alergare etc;
  • Renunțați la ronțăieli. E diferență între gustare (de foame) și ronțăială (de plictiseală);
  • Țineți un jurnal alimentar pe scurt, pentru o perioadă – veți fi principalul vostru câine de pază :);
  • Lucrați la relaxare, introduceți exerciții de mindfulness în rutina zilnică și alte momente aducătoare de bucurie, dar și timp în natură;
  • Dormiți măcar 7 ore (de calitate), tot ce e sub acest număr favorizează depunerea de grăsime pe abdomen;
  • Supele și peștele să fie parte din alimentația zilnică;
  • Aveți grijă de sănătatea florei intestinale, prin suplimente specifice (un articol detaliat pe această temă e în pregătire);
  • Faceți-vă analizele, fiți cu ochii pe hormoni și pe sistemul endocrin;

și, mai ales,

  • Începeți să vă iubiți mai mult! Din punct de vedere psihologic, grăsimea în exces pe abdomen e semn al lipsei de iubire….

Cum vå pot ajuta eu?

Alegeti unul dintre programele de toamna dedicate voua! Dacå må întrebati pe mine, Autumn Detox e cel mai potrivit pentru a scåpa de burta. 🙂 Scrieti-mi la adresa contact@florinabadea.ro!

Vă place rubrica mea SĂNĂTATE ȘI WELLBEING? Am în pregătire subiecte mai interesante. 

Vouă despre ce v-ar plăcea să mai scriu?

Related posts

Publică un comentariu

programe de nutriție toamnă