Categorii
Blog Food and nutrition

Haideți pe Instagram!

Aceasta este fotografia mea cea mai apreciată de pe Instagram. E o rețetă de friptură cu salată și ciuperci, servită într-un restaurant. Am scos-o de acolo înainte de a participa la un curs despre Insta, cu care nu aveam prea multe în comun până acum. Bine, nici acum nu am prea multe, dar am mai multe decât aveam în urmă cu o lună, asta e clar. Am deschis contul cred că în 2013. Nu mai știu sigur. Eram în piață, la festivalul George Enescu și făcusem cu I. niște fotografii la Atheneu, eram singuri și ne hlizeam pe acolo de libertatea noastră. Blonda era la bunici și noi ne făceam de cap. Așa începe povestea contului. Și cam așa se și termină. 🙂 Că acolo a rămas și eu m-am dus după mirajul Facebook-ului și mai mult, de la an la an. Iar de aproape 3 ani, de când am conceput blogul, a fost o nebunie continuă. Anul trecut, când am plecat în The Writing Journey, cineva îmi zicea că fără Insta nu mai e viață pentru un blogger și, în general, pentru un creator de conținut. Așa că am stat, am cugetat și am zis că e cazul să fac ceva.

Cum arată pagina mea de Instagram acum

Instagram
Instagram
Contul meu este aici: http://instagram.com/florinabadea.ro. La începutul lui ianuarie aveam câteva foto postate și vreo 500 de oameni care mă urmăream, nu știu nici eu de ce. Iar fotografiile nu erau/sunt de cea mai bună calitate. Arăta ca o casă neîngrijită. Nicio mirare, dacă nu m-am ocupat de el. Mi-am propus să mă ocup de anul acesta, mai ales după ce am aflat la cursul de care vă zic.

Ce am aflat despre Instagram și poate vă folosește și vouă

Este o rețea în plină ascensiune și e posibil să depășească Facebook-ul la un moment dat.
E un loc mult mai prietenos decât Facebook, ceea ce nu mă surpinde, dacă mă gâdesc la contentul vizual și la faptul că o imagine bună face mai mult decât 1000 de cuvinte.
Ca în orice, e bine să ne întrebăm pentru ce folosim o rețea. Doar pentru prieteni, pentru informație, pentru conectare cu exteriorul, pentru business etc.
În orice caz, nu amestecați personalul cu business-ul! Nici aici, deci. 🙂
Pe Insta focusul e important. Așa am decis că eu mă voi axa pe zona de food – asta e nișa mea, de fapt.
Denumirea contului de Insta e importantă. Eu am shimbat-o pe loc, in florinabadea.ro.
Instagramul este despre tine sau despre business-ul tău, e un mesaj pe care îl transmiți lumii. Atenție la ce transmiți!
Vizualul e cel mai important, așa că joaca cu foto și cu filtrele e necesară dacă pleci pe un asemenea drum. E indicat să folosim mereu același filtru, ca să se simtă acolo ordinea, planul și unitatea vizuală. Pe scurt, dacă nu vrei să fie haos, lucrurile trebuie gândite și din acest punct de vedere.
Consecvența, ca în orice, e cheia. Să postezi periodic: zilnic sau de 2 ori pe zi, cam la aceleași ore. Care sunt orele? Nu știu, postați, experimentați și vedeți. În funcție de voi, timpul vostru și publicul pe care îl aveți. Dacă aveți pagină de business, puteți vizualiza și insight-urile acolo, ajută.
Hashtagurile sunt importante aici. Cam 30 se pot pune. Și în postare și în comments. În timp ce pe Facebook se zice ca doar 7 hashtag-uri ajută.
Dacă aveți timp și chef, Insta stories sunt o bună modalitate de a invita oamenii în viața voastră. Eu n-am încercat încă.
Ca să creșteți, e o regulă: like, like, like, comment, like, la alții. E cam matematic, dar se pare că funcționează.

În loc de concluzie

Depinde de fiecare așadar, de ceea ce vreți să faceți cu rețeaua asta și de cât timp vreți să investiți aici și pentru ce.
Cursul la care am participat s-a numit ”How to Instagram”, a fost organizat de Ana Nicolescu, Mămica Urbană, în cadrul seriei de evenimente ”Digital Parents Talks”. Robert Diaconeasa – de la daddycool.ro ne-a răspuns la toată avalanșa de întrebări, dar și Alina Rachieru Ilie și Mihai Răitaru, fotograf. Perspectivele lor au fost diferite, dar noi, participanții, am pus cap la cap toate informațiile și am luat acasă cu noi ce ne reprezintă în acest moment al vieții și ce ne este acum de folos. Așa se face că puține articole de după eveniment seamănă unul cu celălat. Cum spuneam și legat de Mama Time Out (concept propriu dedicat comunității blogului), e nevoie să fii prezent undeva ca să îți dai seama de folosul experienței, nu să întrebi pe cineva cum a fost. Pentru că pierzi mult. Filtrul persoanei respective te îndepărtează mult de tine și de experiența în sine.
Instagram
În fotografie, sunt cu Robert – Daddy cool, pe care îl admir foarte mult, pentru tot ce face în blogosferă. Felicitări, Robert!
Dacă doriți să fiți la curent cu noutățile de pe blogul de viata sănătoasă, puteți da LIKE paginii de Facebook sau vă puteți abona la Newsletter!
Sursa foto: arhiva personală

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Această pagină web folosește module cookie pentru îmbunătățirea experienței de navigare precum și pentru asigurarea unor functionalități. Află mai multe.