Meniu săptămânal de la Petisante sau Petisante Healthy Week

meniu săptămânal Petisante

Azi vă prezint un exemplu de meniu săptămânal de la Petisante, pe care mi l-am comandat acum câteva săptămâni. Cu această ocazie vă veți inspira dintr-un meniu săptămânal diversificat și plin de nutrienți, dar veți afla și despre beneficiile mâncării comandate. Și nu oriunde, ci la un restaurant cu livrare, al cărui concept este de mâncare sănătoasă, cu gust și din ingrediente luate de la furnizori locali. Adică cea mai ușoară cale de a mânca, dar și garanția faptului că mănânci sănătos. Pe mine m-a atras pentru că unul dintre fondatori este Cristi Mărgărit, un nume în nutriția din România, cu o experiență de peste 20 de ani în domeniu. Mai mult, mâncarea e livrată în ambalaje biodegradabile și compostabileMai jos vă las câteva fotografii, ca să vedeți ce minunății sănătoase concep și gătesc oamenii ăștia aici.

De ce a fost Petisante o decizie bună pentru mine

  • Am ales o săptămână foarte aglomerată, când chiar nu aș fi avut timp să mă ocup și de mâncarea mea. Și, cum se știe, chiar nu vreau să mănânc fast food. Am renunțat demult să mai comand pe la orice restaurant, merg cu mâncarea în mașină și umblu cu recipiente de sticlă peste tot.
  • Nu am făcut listă de cumpărături, nu am gătit și nu am încălzit. A fost oricum o săptămână când soțul nu prea a fost acasă, mama ne-a dat mâncare pentru fete și oricum una dintre ele a mâncat la grădi în fiecare zi.
  • Prin urmare: am mâncat fără efort, de niciun fel (nu m-am gândit, nu am făcut research, nu am stat în bucătărie) + am mâncat exact așa cum aș fi pregătit eu.
  • Mai mult, a fost un meniu foarte diversificat, cum poate eu nu aș fi reușit să organizez.
  • Am mâncat și meniu vegan și meniu cu pește și meniu standard cu proteină animală – carne, ou etc.
  • Intervalul orar în care am preferat livrarea acasă a fost respectat întru tocmai – ei livrează începând cu 6,00 și până la ora 12.00.
  • Am luat mâncarea zilnic cu mine pe drum, inclusiv gustarea 2. În funcție de preferințe și apetit, am mai schimbat între ele cina cu prânzul, gustările cu micul dejun.
  • Mâncarea a fost suficientă, nu am simțiti nicio clipă nevoia să suplimentez cu ceva. Eu mă încadrez oricum la meniul cu maxim 1.500 calorii. În ziua în care am avut meniul Activ, nu am putut mânca toată mâncarea.

Petisante garantează mâncarea sănătoasă, de calitate, adaptată din punct de vedere caloric

Petisante este un start-up fondat de Chef Mihai Irimia și Cristian Margarit – nutriționist. Cei 2 și-au dat mâna și au îmbinat experiența fiecăruia cu mâncarea, aducând pe piață un serviciu de food delivery, unde mâncarea e gatită după standardele lor culinare și adaptate din perspectivă calorică. Adică pentru fiecare dintre meniuri există un interval caloric la care ne putem raporta când ne gândim meniul săptămânal pentru comandă.
Serviciul a fost gândit și că un sistem de abonament. Persoanele care vor să nu mai aibă grijă gătitului, a selecției ingredientelor, a aportului caloric, își pot face, împreună cu specialiștii Petisante, unmeal plan (meniu săptămânal/plan alimentar).
Aici aveți mai multe detalii despre meniuri și aport caloric. Ele se schimbă în fiecare săptămână.

Meniurile sunt disponibile în trei intervale calorice: 1300 – 1500 kcal, 1800 – 2000 kcal și 2300 – 2500 kcal. 

Ingredientele Petisante

Vestea bună e că ingredientele folosite sunt din surse locale, de la producători români, selectați cu grijă când vine vorba de calitate, cum este fermz organică de legume Ecokult, producători care cresc animale în mod responsabil precum Curcanul Vesel, Karpaten Meat sau producători de micro plante, precum MicroGreens.

Ce este unic la Petisante

”Meniurile noastre au câteva caracteristici care le fac deosebite, atât din punctul de vedere al gustului, cât și al beneficiilor pentru sănătate. Folosim ingrediente de calitate, apelăm la metode moderne pentru gătit, facem combinații corecte ale alimentelor și, printr-o vastă diversitate, asigurăm echilibrul nutrițional. Acest mod de alimentație gustos și sănătos oferă, pe termen scurt, energie crescută, stare de bine, digestie îmbunătățită și arderea excesului de grăsime. Pe termen mediu și lung, asigură o stare de sănătate optimă și încetinirea proceselor degenerative și de îmbătrânire”, a declarat Mihai Irimia, fondator și CEO Petisante.

So, nu cred că mai trebuie să explic de ce Petisante nu e un simplu food delivery, nu? 🙂

Anul acesta, fondatorii vor achiziționa un teren pe care vor face propria firmă de legume. How cool is that??

Meniurile create pentru Petisante

SuperLogic e un meniucu mâncare diversă, pentru cei care nu au anumite preferințe culinare. Meniul include o varietate mare de alimente, de la carne, lactate, legume sau fructe. De asemenea, conține și condimente care aduc plus de gust și ajută digestia. Este acoperită astfel toată gama de macro și micro nutrienți pentru o stare de sănătate optimă.
SuperVegan dedicat celor care nu consumă produse de origine animală. Meniul oferă o diversitate mare de proteine vegetale, pentru un profil optim de aminoacizi. Grăsimile sănătoase sunt prezente prin super-alimentele dense nutritiv, alături de fibre, antioxidanți și fitonutrienți, obișnuiți într-o astfel de dietă. Mai mult, temperaturile de gătit sunt menținute cât mai jos, pentru păstrarea vitaminelor și enzimelor. Meniul este potrivit și pentru perioadele de post.

SuperFish este pentru cei care nu mănâncă carne, însă vor să se bucure de beneficiile peștelui. Este meniul ovo-lacto-vegetarian cu adaos de pește și fructe de mare, potrivit pentru cei care au renunțat la carne, dar vor să beneficieze de valoarea nutritivă a preparatelor pe bază de pește. Acest meniu are un aport important de Omega 3, seleniu, zinc, vitamina D și vitamina B12 și completează excelent alimentele de origine vegetală. Conform principiilor alimentației moderne, meniul include pește de 3 sau 4 ori pe săptămână.

SuperActiv este un meniu special pentru persoanele care fac multă mișcare, au un stil de viață activ. Este meniul creat pentru persoanele cu un stil de viață activ și un consum mare de energie, inclusiv cele care doresc să crească în greutate sau să se mențină în formă. Meniul acoperă nevoia unei alimentații complete, în primul rând prin carbohidrați complecși, dar și prin proteine, cu accent pe cele de origine animală, care ajută la refacerea masei musculare.

SuperEasy – un meniu pentru zilele petrecute la birou. Este opțiunea pentru masa de prânz la birou, când alegi să nu mănânci singur, ci împreună cu un coleg. Acum nu mai trebuie să te gândești la ce vei mânca zilele viitoare pentru că abonamentul SuperEasy îți asigură mâncarea pentru fiecare zi. Comanda este de minim două porții și aduce beneficii precum o capacitate mai mare de concentrare. Preparatele sunt variate, alese dintre opțiunile Logic, Vegan sau Fish, cu 2 intervale calorice: 500 – 600 kcal sau 700 – 800 kcal. Pentru a primi pachetul a doua zi, comanda poate fi făcută până la ora 12, ziua în curs.

Toate meniurile includ 3 mese principale și 2 gustări. Meniul Super Easy include o masă principală și o gustare.
Putem alege singuri din cele 5 opțiuni de meniuri sau ne putem consulta cu specialiștii Petisante, astfel încât să optăm pentru cea mai bună variantă împreună, în funcție de preferințe, obiective de sănătate și nutriție sau specificul personal. Prin prisma faptului că fiecare consumator primește exact alimentele de care are nevoie, este redusă considerabil risipa alimentară.

Meniu săptămânal de la Petisante

1. LUNI – Superfish

meniu săptămâna Petisante

Mic dejun: salată de avocado, ouă ecologice, quinoa și tzatziki. Ingrediente: avocado, ouă, quinoa, ulei măsline, iaurt, castraveți, salata verde, sare, piper, pătrunjel, lămâie.

Gustare 1: segmente de grefă marinate și piper Voatsiperifery. Ingrediente: grefă, miere, scorțișoară, anason, lime, vanilie, rom, piper.

Prânz: file de păstrăv cu crema de cartofi cu trufe negre și sparanghel verde. Ingrediente: păstrăv, cartofi, ciuperci, trufe, sparanghel, busuioc, roșii, ulei de măsline, cimbrișor, sare, piper, migdale.

Gustare 2: cremă de țelină, aromată cu vanilie și fulgi de migdale. Ingrediente: țelină, ceapă, pătrunjel, pastarnac, cartofi, ulei măsline, vanilie, sare, piper, mozzarella.

Cină: mâncărică de conopidă, năut și sos de roșii. Ingrediente: conopidă, năut, roșii, coriandru, chimen, curcuma, boia, ceapă, ghimbir, dafin, nucșoară, cuișoare, usturoi, ienibahar, cardamon, scorțișoară.

2. MARȚI – super activ

meniu săptămâna Petisante

Mic dejun: salată de păstrăv afumat, cartofi noi și ouă de prepeliță. Ingrediente: salată verde, păstrăv afumat, cartofi, ouă prepeliță, edamame, măsline, fasole verde, ardei gras, ceapă, roșii, mărar, ulei măsline extra virgin, oțet vin roșu, sare, piper.

Gustare 1: porridge cu ovăz, lapte de migdale și magiun de prune fără zahăr. Ingrediente: fulgi ovăz, lapte migdale, miere, migdale, prune, caise, majun prune, mentă

Prânz: saramură cu pui, legume și galete de porumb. Ingrediente: pui, ceapă, roșii, usturoi, ardei iute, ardei gras, zucchini, pătrunjel, mălai, lapte, unt, sare, piper.

Gustare 2: caviar de vinete cu tahini, salată de pătrunjel și roșii cherry. Ingrediente: salată, pâine, roșii, lămâie, ulei de măsline, miere, sare, piper, vinete, tahini, curry.

Cină: curry de curcan și noodles. Ingrediente: dovleac, curcan, ceapă verde, coriandru, brocoli, susan, curry, ceapă, ghimbir, lemongrass, ardei iute, curcumă, lapte de cocoș, ulei de arahide, sare, piper.

3. MIERCURI – Super logic

meniu săptămâna Petisante

Mic dejun: salata de cartofi mov cu mazăre și ficăței de pui. Ingrediente: ficăței de pui, cartofi mov, mazăre, oțet balsamic, morcov, vlăstari, spanac, ulei măsline, miere, sare, piper.

Gustare 1: măr copt cu miere, nuci, migdale și scorțișoară. Ingrediente: mar, miere, scorțișoară, nuci, migdale, mentă.

Prânz: ragout pescăresc cu calamari, legume, usturoi copt și șofran. Ingrediente: biban, calamari, cartofi, roșii, pătrunjel, șofran, usturoi, ceapă, morcov, ardei gras, ardei iute, cimbru, dafin, țelină, vin alb, fenicul.

Gustare 2: crema de linte corail cu spanac. Ingrediente: linte, ceapă, morcov, curcumă, ardei gras, țelină, pastarnac, pătrunjel, praz, usturoi, roșii, ulei de măsline, sare, piper, coriandru, chimen, spanac.

Cină: orez sote cu legume, alintat cu curcumă și ghimbir. Ingrediente: orez, mazăre, ceapă, morcov, porumb, ardei gras, ciuperci, zucchini, ceapă verde, ulei de susan, sare, piper.

4. JOI – Super vegan

meniu săptămâna Petisante

Mic dejun: brânză de caju, mazăre, valeriana și tartine moi din pâine integrală. Ingrediente: branza caju, pâine, valeriană, mazăre, miere, ulei măsline, lămâie, sare, piper.

Gustare 1: răsfăț de chia cu lapte de cocoș, zmeură, lychee și trandafir. Ingrediente: semințe chia, lapte de cocoș, lychee, trandafir, miere, zmeură, lămâie, mentă.

Prânz: mâncărică de cartofi dulci și salată crocantă de varză cu morcov. Ingrediente: cartofi dulci, ceapă, morcov, usturoi, ghimbir, fasole roșie, țelină, roșii, cimbru, năut, ardei gras.

Gustare 2: salată de orz cu năut și ardei copți. Ingrediente: orz, năut, ardei gras, măsline, pătrunjel, ulei măsline, oțet balsamic, miere

Cină: couscous marocan cu legume, stafide și nuci caju. Ingrediente: couscous, stafide, morcov, ulei de măsline, curcuma, ceapă, țelină, năut, varză, gulie, fenicul, zucchini, roșii, dafin, sare, piper, răz-el-hanout.

5. VINERI – super activ

meniu săptămâna Petisante

Mic dejun: wrap cu somon marinat, legume crocante și crema de brânză cu hrean. Ingrediente: lipie, somon, salată verde, morcov, hrean, oțet, crema de brânză, mărar, sare, piper, roșii, ulei măsline, lămâie, miere.

Gustare 1: brownies cu ciocolată neagră și fructe uscate, în coulis de fructe de pădure. Ingrediente: zmeură, lămâie, miere, ciocolată neagră, unt, ouă, făînă, zahăr, sare, bicarbonat, vanilie, alune de pădure, nuca, merișoare, caise, caju.

Prânz: file de doradă în papiotă, făcut la cuptor, cu lămâie, cartofi copți și salată verde. Ingrediente: dorada, foi de brik, cartofi, valeriana, smântână, pătrunjel, castraveți, lămâie, mărar, sare, piper.

Gustare 2: mini sandwich cu caju, baby spanac și crackers cu maia. Ingrediente: crackers, unt de caju, caju, sare, piper, spanac baby, lapte de migdale.

Cină: lasagna cu carne de vițel și legume coapte. Ingrediente: vițel, paște, roșii, ulei de măsline, cimbrișor, ceapă, rucola, baby spanac, parmesan, vinete, zucchini, morcov, țelină, ciuperci, dafin, rozmarin, tabasco, sare, piper.

Acesta e doar un exemplu de meniu săptămânal de la Petisante pe care mi l-am compus eu, ca să pot testa toate tipurile de meniuri. Voi puteți să vă faceți ce combinații doriți, bineînțeles.

Creatorii Petisante adaptează rețetele în funcție de sezon, astfel încât să includă cât mai multe ingrediente sănătoase și bune. În egală măsură, pentru reducerea stresului, sunt folosite și ingrediente sau condimente funcționale cu efect antioxidant, antiinflamator, probiotic, antiestrogenic. Accentul este pus pe cele cu efect energizant ziua și liniștitor seara. Meniul este livrat în fiecare dimineață, de luni până sâmbătă, în intervalul orar 6 – 10 dimineața, duminica fiind ziua când poți include în dietă ce îți dorești. Găsești toate detaliile pe site-ul Petisante.ro. 

Livrare

În primă fază, Petisante va livra în București și zonele apropiate Capitalei, cu focus pe parcurile corporate și comerciale. Pentru faza a doua a proiectului este prevăzută o extindere în orașele mari din țară: Cluj, Iași, Timișoara, Oradea sau Brașov.

Comenzile se efectuează cu 48 de ore înainte, ingredientele se achiziționează proaspete cu 24 de ore înainte, iar livrările au loc în prima parte a zilei.

Puteți comanda mâncare pentru o zi, o săptămână sau chiar o lună. 

Acestea fiind spuse, nu îmi rămâne decât să vă zic poftă bună! Și alegeri inspirate, din cele 5 meniuri.

Urmăriți rubrica mea FOOD AND NUTRITION pentru idei și inspirație în ceea ce privește mâncarea cât mai sănătoasă și cu gust.

Related posts

Publică un comentariu