Mic dejun de post – ce am mâncat săptămâna trecută

mic dejun de post

Ce mănânci la mic dejun de post? E una dintre cele mai întâlnite întrebări. Multă lume ar vrea să țină post, dar nu știe ce să mănânce și nu are timp să se gândească la asta. La cererea publicului, voi documenta perioada mea de post, poate vă ajută și vă inspiră. Nu fiți dezolate că ați ratat startul sau că nu puteți ține tot postul. Nici nu aveți cum, dacă nu aveți exercițiu. Plus că postul nu înseamnă doar mâncare, ci o armonie pe toată axa body – mind – spirit. Dacă unul dintre paliere îl sabotează pe celălalt, devine imposibilă misiunea. Luați-o încet! Întâi cu 2 zile pe săptămână: miercuri și vineri. După care, poate integrați și sâmbăta și duminica, sunt zile ușoare, în care puteți mânca pește. Și mai vedeți apoi cum vă simțiți. Mai ușoare? Mai libere? 🙂

Mic dejun de post – câteva principii

În perioada în care vă propuneți să țineți post, micul dejun e foarte important. Zilele acestea, până la Crăciun, sunt încărcate cu mult stres (din păcate) și cu multă emoție. E final de an, copiii au teze, voi aveți raportări și bilanțuri de făcut la birou. Presiune multă și bucurie puțină. Cunoaștem, din trecut. În tot acest vârtej, să pleci de acasă cu burta goală e una dintre cele mai mari greșeli. Te vei propti la ieșirea de la metrou în ușa covrigăriei și vei înfuleca 3 bucăți pe nerăsuflate. După care, te vei simți rău și deloc satisfăcută.

Ca o mașină care se pregătește de drum, avem și noi nevoie de combustibil pentru ziua care începe. Dacă ne hrănim dimineața, avem șanse să mâncăm mai puțin restul zilei. De altfel, chiar cercetările spun că oamenii care iau micul dejun își mențin greutatea mai ușor.

Micul dejun de post poate alterna zilele de mâncare solidă, cu mâncare lichidă (smootie-uri).

Micul dejun de post e despre energie și despre nutrienți!

Care e ideea cu mâncarea de post

Ideea cu postul e să mâncăm cât mai curat. Adică fără aditivi, conservanți, potențiatori de gust și grăsimi nesănătoase. Altminteri, în loc să îi dăm corpului alimente anti inflamatoare, mai rău îl stresăm cu junk food. Și nu prea servește niciunui scop.

Mâncarea curată o obținem acasă, în propria bucătărie, cu un pic de organizare.

Ca să fie și gustos și sănătos, e bine să nu prăjim, să nu consumăm pâine albă în exces ori zahăr din prea multe gustări și deserturi.

Legumele și fructele de sezon să fie parte din alimentația noastră zilnică. Nu vă feriți de variantele congelate ori de cele la conserve, fără adaosuri de zahăr și alte bazaconii. Doar citiți cu atenție etichetele!

Nu mâncați pâine la fiecare masă și gustare, veți ajunge să consumați 1 pâine zilnic și e foarte mult. Indiferent că e albă, cu semințe, cu făină integrală sau de orez. Limitați-vă la 2-3 feliuțe, în prima parte a zilei.

Cea mai mare provocare a mea în zilele de post

Cafeaua! Eu beau cappuccino sau latte, de obicei. Ei bine, până la Crăciun, cafeaua mea e simplă sau cu lapte vegetal de cocos sau de migdale. Ceea ce nu prea mă încântă, în cafenele laptele ăsta e dulce. Iar eu nu pun zahăr deloc în cafea.

Deci, sunt în mare suferință în ceea ce privește cafeaua! 🙁

Ziua 1

Am început cu porrige-ul. Aș mânca în fiecare zi, mărturisesc! Am ales un lapte vegetal fără zahăr și fulgi de ovăz simpli. Pe aceștia i-am pus la înmuiat peste noapte, cu apă. Dimineața le-am mai pus un pic de lapte peste, stafidele opărite de cu seară, afinele și 1/2 banană. Nu se vede, dar am presărat și pudră de roșcove, e preferata noastră. Mmmm, ce bun!

Am mâncat încet, lingură cu lingură. Și m-am săturat!

mic dejun de post

Ziua 2

Untul de arahide a devenit preferatul fetelor, iar în post îl mai atac și eu. E irezistibil. Poți pierde foarte ușor controlul în fața borcanului cu unt de arahide. Este un produs cu un procent mare de grăsimi și proteine, de aceea trebuie consumat cu măsură.

Atenție cum îl alegeți: untul de arahide nu are voie să aibă altceva decât 100% arahide.

Puteți să îl combinați și cu felii de mereu ori cu fructe de pădure.

mic dejun de post

Am scris aici despre untul de arahide și toate beneficiile lui. Bonus, 2 rețete cu unt de arahide, poate reușiți să mai faceți ceva de acolo. Eu o să vreau să mai încerc niște gustări.

Pâinea din imagine e multicereale.

Ziua 3

Am împărțit micul dejun cu fetița mea cea mare. I-a plăcut culoarea din farfurie. Tocmai dăduse gata 1 avocado întreg, cu lingurița, abia am salvat și eu niște bucățele. Am dat la schimb salată de vinete și salată de ardei copți. Aș vrea să mă laud că sunt producții proprii, dar nu sunt. Am stat ceva timp în fața raftului la Mega, ca să le aleg fără conservanți și fără zahăr.

mic dejun de post

Pâinea de la micul dejun de post de azi e pâine cu maia, îmi place mult și e varianta cea mai sănătoasă a pâinii cu grâu.

Ziua 4

Un mic dejun de post nu se putea să nu conțină și un shake. Al meu conține 1 pahar de lapte vegetal, 2 linguri fulgi de ovăz, 2 linguri mix de semințe și fructe de pădure, la ochi.

Folosesc mult fulgii de ovăz în această perioadă și nu numai. Mie îmi plac. Cunosc persoane care nu îi agreează. Însă din punct de vedere nutrițional, ovazul, care face parte din categoria cerealelor integrale, este un aliment bogat în substanțe nutritive, care nu ar trebui să lipsească din alimentația de zi cu zi. El reprezintă o sursă bogată de fibre, vitamine, minerale și antioxidanți. Sunt sățioși, susțin sănătatea digestivă, cresc nivelul de energie și au beneficii dovedite în combaterea unor afecțiuni. Deci? Când ai mâncat fulgi de ovăz ultima oară?

mic dejun de post

Ziua 5

Pe pâinea cu maia de azi am pus guacamole. Varianta fără ceapă ori usturoi, ca să mânânce și Blonduța mea. Am pus doar avocado, roșii, pătrunjel, sare și piper. Alături este 1 ardei făcut bărcuțe, care ține fiecare câte 1 linguriță de salată de vinete. Și cafeaua fără pic de lapte, of of, măi, măi, nu mai știu ce să mă fac.

mic dejun de post

Ziua 6 – cu pește

Ziua 6 și ziua 7 au fost variațiuni cu pește. Aici am schimbat pâinea cu maia cu rondele de orez. Sunt unse cu piure de cartof dulce și au bucăți de la peștele pregătit la cuptor pentru prânz (somon sălbatic), cu un moț de ardei copt. Evident, nelipsitul pătrunjel din grădină. Avem și acum, iuhuu! 🙂

Puteți unge cu icre sau cu pastă de măsline ori chiar humus. Eu nu aveam decât piure-ul ăsta.

mic dejun de post

Urmăriți hashtagul #depost, căci urmează și alte idei pentru gustări hrănitoare, cine ușoare și prânzuri delicioase. Și cred că vreau să încerc și niște idei de desert, nemaifăcute până acum.

Voi ce vreți să mai aflați de la mine în această perioadă?

FOOD AND NUTRITION – rubrica de pe blog

Related posts

Publică un comentariu

programe de nutriție toamnă