(PDF) Plan alimentar de post – cadou pentru voi

meniu de post

Dragile mele, știu că a început postul de ceva vreme și multe dintre voi ați dori să țineți acest post, însă vă e teamă că nu puteți, pentru că nu aveți ce să mâncați. Și, mai ales, vă temeți că vă îngrășați. De altfel, un post cu junk food nu e ceea ce ne dorim, nu-i așa? Postul în sine înseamnă mai puțin decât cu ce suntem obișnuiți. Înseamnă întoarcere mai multă către noi înșine și daruri mai multe pentru ceilalți, nu? Așa că am decis și eu să vă fac un cadou în această perioadă: un plan alimentar de post, care să vă ajute acasă, în familie. Să vă fie mai ușor să vă pregătiți mesele și să nu vă mai întrebați mereu: ”Ce mâncăm azi de post?”.

AICI este un plan alimentar de post pentru voi, care să vă ajute în săptămânile care urmează. Puteți să îi dați print, îl puneți pe frigider și il puteți urma în familie, ajustând cantitățile, scoțând sau adăugând alte alimente preferate. 

Nu este un plan perfect și nu este făcut pentru o anumită persoană. Însă puteți observa clar pe el și principiile pe care le-am urmărit: diversitate, echilibru pe macronutrienți, cantitate mare de fibre (din fructe, legume, leguminoase și shake-urile nutritive cu Optifibre), număr de mese care să vă ajute pentru sațietate. Am introdus și o tratație ocazională – un desert făcut în casă și 2 biscuiți la o gustare, semințe și fulgi de cereale.

Ingredientele din care am gândit planul alimentar sunt diverse, de la cele mai comune, până la unele mai puțin folosite în bucătăria românească. Dar profit de acest moment ca să vă mai introduc noutăți în bucătărie. 🙂 Mereu zic că o atitudine deschisă la nou ne va ajuta să ne dezvoltăm abilități noi și să facem cunoștință cu alimente gustoase la care nu am visat vreodată. Ceea ce este nemaipomenit pentru corpul nostru, însetat după nutrienți din surse cât mai diverse.

E un plan sățios, care să vă ofere satisfacție și nutrienți la masă și să nu mai fiți tentate să ronțăiți continuu, Dacă vă veți inspira din varietatea de gustări pe care v-am propus-o, sunt sigură că nu veți mai sta tot timpul cu gândul la mâncare și nici nu vă veți mai simți private. De altfel, postul ar trebui ținut cu zâmbetul pe buze, nu cu sentimente de frustrare. 

AICI  este un articol în care povestesc mai mult despre post și cum să îl abordăm, vă recomand să îl deschideți, sunt câteva principii importante enunțate acolo.

Dacă ar fi să mai adaug alte recomandări, acestea ar fi:

  • Hidratați-vă mult!
  • Odihniți-vă!
  • Fiți buni, fiți calmi și bucuroși că se apropie Crăciunul!

Vă doresc bucurie multă și să vă fie de folos planul alimentar pregătit de mine special pentru voi, în acest post! 

Related posts

Comments ( 3 )

  • Violeta

    Vreau planul alimentar.Multumesc

    • Florina Badea

      Este in articol. 🙂

  • Diana

    Multumeeesc!!!

Leave a comment