Nasterile mele au fost la distanta de 7 ani si 7 luni. In fiecare dintre sarcini m-am ingrasat peste 25 de kilograme. Lumea, politicoasa, zicea ca nu se vede. Ca sunt inalta. Eu eram, evident, de alta parere. M-am simtit grasa (asa ma simteam eu, poate nu eram) la fiecare dintre ele. Eram un (munte) de om de 1,79 cm si 87 kg. Era perfect normal sa nu ma simt in forma cu atatea kilograme pe mine. Dar nu am facut caz in timpul sarcinii, am mancat sanatos si am facut miscare. Nu imi explic cum am acumulat atat de mult, poate din cauza vitaminelor luate, poate pur si simplu ca eram destul de slaba inainte si stomacul imi cerea acum carbohidrati multi, iar printre cei buni, strecuram si din aceia mai putin buni (biscuiti, covrigi, fainoase in general). Si, neobisnuit cu un asemenea (rau) tratament, corpul meu se revolta. 🙂

Asadar, m-am trezit dupa fiecare din nasteri ca ramasesem cu un numar destul de mare de kilograme pe care trebuia sa le dau jos, care nu se dusesera o data cu placenta si restul de lucruri din jur. Mai exact, aveam nevoie sa ma scutur cu elan cam de 15 kilograme, ca sa revin la forma initiala. La prima sarcina s-au dus mai usor, deh, eram mai tanara, aveam 32 de ani. Am si revenit foarte repede la program de birou, asa ca am fost nevoita sa reintru in forma. Dar dupa al doilea bebe lucrurile pareau mai complicate. Metabolismul era clar diferit, mai lenes, desi eu am fost activa imediat dupa ce am nascut, dupa 2 saptamani umblam deja pe strada si pe la evenimente fara probleme. Dar taram dupa mine 15 kilograme, nu aveam cu ce sa ma imbrac (pfoa, asta era cel mai nasol) si ma simteam greoaie si lalaie.

Va recunoasteti in scenariu?

Voi ati reusit sa scapati asa repede de kilogramele in plus dupa ce ati nascut? Norocoaselor! Nu e cazul meu, pare-se ca nu am un metabolism asa vioi, al meu are nevoie de imbold.

Ce era de facut?

Eu mancam sanatos, in casa noastra nu exista junk. Nu prajim, nu cumparam sucuri, nu mancam paine decat ocazional. Si cu toate acestea….nu era suficient!

Ce greseli faceam:

  • Nu mancam! Da, ziua trecea intre bebe, pipi, cana, nani, pipi etc si tot asa. La final de zi imi dadeam seama ca abia daca deschisesem frigiderul pentru mine. Prin urmare, imi lipsea total disciplina meselor. In spital, la Regina Maria, era boierie. Mesele de 3 ori pe zi la pat, variate si gustoase, mai greu de facut acasa. Desi nici mama si nici sotul meu nu ma lasasera chiar de izbeliste acasa, bebele era prioritar pentru noi toti.
  • Cand mancam, devoram lactate in cantitati industriale de-a dreptul! Ma confesez: mie imi place branza, imi place laptele, imi place iaurtul si in general, cam toate derivatele din lapte sunt prietenele mele. Baiul cel mare insa e ca toate acestea fac parte din categoria acelor alimente care se consuma cu moderatie, din cand in cand, in cantitati mici. Asa ca….de la sine inteles ca ma sabotam singura.
  • Nu prea beam apa, ca nu aveam timp.
  • Si evident, nu dormeam. Deh, cine doarme, cu bebe mic in casa?!

Poate vi se pare putin lucru, insa nu e asa. E chiar mare lucru. Mai ales pentru o femeie obosita, trecuta printr-o sarcina si in proces de reasezare hormonala.

Mi-am dat seama si ca aveam nevoie de ceva nou in viata mea, ceva ce tot evitasem anii trecut, invocand lipsa de timp!

Deci cum am slabit si mi-am recapatat formele dupa nastere

Trebuia sa fac sport!

Dar cum sa faci sport cu bebelus abia nascut, cu un copil mare in prag de scoala (incepea clasa a doua in scurt timp de la nasterea surorii sale) si cu tot ce inseamna viata unei proasptete mame de 2 copii? Asa ca am pus gandul acesta in asteptare. Cum s-ar zice, m-am intors de pe o parte pe alta, ca aveam scuzele perfecte in buzunar.

Intre timp, mi-am facut singura un plan alimentar, care sa ma ajute.

Am scris de mai multe ori ca, dupa experiente reptate cu dietele si dupa scoala de health coaching si nutritie pe care am facut-o, NU MAI CRED IN DIETE STRICTE. Cred in disciplina in viata in general si in modificarea stilului, care sa ne aduca in starea fizica si psihica pe care ne-o dorim.

As ca, dupa 3 luni de disciplina auto impusa, am scapat de 8 kilograme. Incepeam sa simt schimbari. Iuhuu!!

Sportul a asteptat 6 luni de cand am inceput sa ma gandesc la el pana cand l-am ”atacat” de-a binelea!

La finalul lui ianuarie 2017 avusesem o prima experienta la spinning, despre care am scris aici. Sportul in gasca m-a facut si mai indrazneata. Dupa o discutie cu Ana, Mamica Urbana, ne-am dat seama ca vrem sa intram in programul Revvolution, un concept al lui Valentin Vasile, caruia ii frunzarisem prima dintre carti – ”Stil de viata, nu dieta” (aici, cartea.) Auzisem multe despre program, oameni carora le schimbase viata, dar si oameni care nu au putut tine pasul cu programul si au renuntat. Am intrat fara sa stau pe ganduri in program (pesemne venise momentul) si azi ma felicit ca nu am renuntat. Am parcurs deja 2 sesiuni integrale. God, azi ma simt un alt om! Chiar a fost ceea ce aveam nevoie!

Ce tipuri de antrenament am urmat saptamanal

1 sedinta de Body Workout = principii de antrenament functional cu greutatea corpului – lucreaza pe postura si functionalitatea organismului.

1 sedinta de Circuit – este un antrenament cu intrumente, care urmareste coordonare – rezistenta – dezvoltare de musculatura.

Rezultate, dupa 2 luni de program

Am intrat in program cu 72 de kilograme, iar dupa 2 luni, aveam cu 6 kg mai putin. Mi-a crescut nivelul de hidratare, mi-a scazut varsta metabolica, mi-a crescut masa musculara, mi-a scazut nivelul de grasime din corp, am reinvatat sa umblu cu apa dupa mine, indiferent de anotimp si de ceea ce fac zilnic. Am inceput sa port colanti, imi placeau acum picioarele mele! 🙂

Cel mai important: ma simt in forma, nu mai obosesc cand urc scarile sau cand port bebelusul in brate, bratele mele au capatat o forma, sunt mai energica.

M-am remodelat. Hainele mele, desi am acelasi numar de kilograme de pana sa raman insarcinata, imi sunt mari.

”Bai, dar ce va fac acolo la Revvolution?”, ma intreaba deunazi o prietena. ”De ce e asa special programul asta?”

Raspunsul meu, in 4 idei simple:
  • M-am disciplinat: am stiu ca de 2 ori pe saptamana, in acelasi interval orar, ma duc intr-un loc fain, cu o atmosfera frumoasa si ghidata de antrenori seriosi, unde lucrez, nu facem glume proaste si nu asteptam sa treaca timpul;
  • Am inceput sa aflu lucruri despre corpul meu, printr-o evaluare corporala cu un aparat care se numeste Tanita – la inceput si la final de fiecare sesiune si care masoara indici complecsi; evaluarea este interpretata de nutritionist;
  • Ma ghidez dupa un plan alimentar cu substitute, pe baza preferintelor mele alimentare, care m-a ghidat si m-a inspirat; nu, nu l-am respectat intocmai, pentru ca eu imi creasem deja o rutina si nu aveam nevoie sa mananc dupa lista. Dar daca esti prima oara in aceasta experienta, iti prinde foarte bine sa fii disciplinat, atat cat poti;
  • Sunt intr-o relatie permanenta cu nutritionistul programului si cu Valentin Vasile, creatorul programului – sesiuni de coaching.

Programul Revvolution este deci un concept integrat, care va propune atat miscare, cat si nutritie potrivita voua, dar si componenta psihologica, se numeste psiho nutritie si va ajuta sa intelegeti nitel mecanismele slabitului.

Am scris aici integral toate beneficiile si componentele aferente pe care le puteti avea in acest program, ca sa va faceti o idee referitor la ce puteti obtine, versus banii si timpul investit. Plus despre specialistii care va ghideaza pe parcurs. Eu nu am reusit inca sa ajung la unele dintre componente, sper sa merg in editia 3 sa le testez pe toate, ca sa va pot detalia.

In aceasta perioada, m-am convins ca intr-un astfel de proces 80% inseamna disciplina alimentara si 20% conteaza miscarea.

Acei 20% au facut diferenta la mine. A fost ceva nou, pe care corpul meu l-a primit, l-a apreciat din plin si a rectionat pozitiv la el.

Ma bucur, ma felicit pentru decizie si pentru cum am petrecut ultimele 6 luni din viata mea!

Ca sa vedeti cum aratam in septembrie 2016

Cum arat astazi, ma rog, ieri, in vacanta

Intre timp, pentru voi toate celalalte, care nu sunteti din Bucuresti, am o veste super buna: se pune la cale un Program online Revvolution, pe care sa il urmati de acasa!! Voi reveni si pe acest subiect, deindata ce am noutati.

Am mai publicat aici detalii despre program intr-un interviu cu Valentin Vasile, creatorul lui. Sa va fie de folos si sa va dea imbold sa faceti pasul catre schimbare! Lasati scuzele, toti suntem ocupati! Deveniti prioritate in viata voastra!

Later edit: pentru ca am avut multe comentarii pe retelele de socializare, am revenit cu 2 precizari, ca sa fie clar:

  1. In timp ce alaptati nu incercati nicicum sa reduceti aportul de calorii (din carbohidratii buni), pentru ca tocmai in aceasta perioada aveti nevoie de mai multe calorii. Raman la parerea mea ca toti carbohidratii mai putini buni (dulciuri, mancare junk, produse din faina alba etc) nu sunt de niciun folos pentru corp, pentru ca nu aduc nicio valoare nutritiva acestuia.
  2. Am descris experienta mea si trairile mele, nu va indemn sa faceti ce am facut eu, care sunt cu analize la zi si nu ma stiu suferinda de vreo afectiune. Inainte de a tine orice dieta sau regim alimentar, consultati medicul! Cu toate acestea, un stil de viata sanatos si echilibrat din punct de vedere nutritiv este bun pentru oricine si nu intra in contradictie cu nicio perioada din viata lui.
Daca vreti sa aflati mai multe despre viziunea mea legata de stilul de viata sanatos si de nutritie, intrati aici si aici.

Va multumesc pentru faptul ca ma cititi si, daca nu ati aflati inca, ma bucur sa va zic ca blogul a fost desemnat printre cele mai vizibile bloguri la categoria ”Stil de viata sanatos/sport”, de catre Digital Report 2017, studiu realizat de revista BIZ si Zelist Monitor. Iuhuuu!

Daca doriti sa fiti la curent cu noutatile de pe blogul de viata sanatoasa, puteti da LIKE paginii de Facebook sau va puteti abona la Newsletter!

Sursa foto: arhiva personala