Cei 4 ași ai confortului digestiv

confort digestiv

În ultima vreme, în ședințele de consiliere de nutriție, aflu că femei de toate vârstele sunt extrem de balonate și suferă, în același timp, de constipație. Din păcate, cercetările spun că la nivel mondial circa 30% din populație suferă de tulburări digestive, iar femeile sunt mult mai afectate de constipație decât bărbații. Și, odată cu vârsta, această problemă devine mai serioasă, mai ales dacă nu îi aflăm cauzele și nu ne folosim de alimentele și suplimentele care să ne ofere confortul digestiv de care avem nevoie. 

Recomandarea mea când vine vorba de confort digestiv este formată dintr-un mix de 4 elemente esențiale, le-aș spune careul de ași pe care cu toții îi putem avea în mână:

  1. DIETA – o alimentație echilibrată, bazată pe o cantitate suficientă de fibre solubile și insolubile;
  2. HIDRATAREA – cca 35 ml per kg corp, iar în zilele caniculare până la 50ml/kg corp;
  3. MIȘCAREA – ajută peristaltismul intestinal;
  4. MANAGEMENTUL STRESULUI – factorii stresori care au impact asupra noastră zilnic afectează inclusiv tranzitul.

Din păcate, în vârtejul vieții cotidiene, puțini reușesc să țină cont de toate aceste aspecte și este greu să găsim un echilibru. De aceea, avem nevoie de ajutoare. Mai ales dacă problemele digestive durează de prea mult timp. 

Dacă simptomele de constipație vă supără de ceva vreme, e bine pentru început să faceți o vizită la medic, pentru stabilirea tipului de constipație și, mai ales, a cauzelor acesteia.

Apoi, pentru confortul digestiv, ar trebui să ne propunem să ne ajutăm microflora intestinală sau microbiomul intestinal, cum se mai numește. Acolo trăiesc bacteriile bune și bacteriile mai puțin bune și, în funcție de cum gestionăm cele 4 elemente de mai sus, putem menține echilibrul și restabili confortul digestiv. 

Flora intestinală umană este colonizată de miliarde de bacterii care influențează, reglează și susțin digestia. Pentru a îndeplini aceste sarcini, bacteriile au nevoie, printre altele, de nutrienți și de fibre. Nu uitați: fibrele sunt hrană pentru bacteriile intestinale bune!

Ce ne ajută cel mai mult pentru confortul digestiv – probioticele, prebioticele sau laxativele?

Trebuie să știți, mai întâi, ce reprezintă fiecare și ce rol are fiecare în corp, ca să puteți lua decizii informate.

Probioticele sunt alimente sau suplimente care conțin microorganisme vii care au rolul de a menține sau de a crește numărul de bacterii bune din corp. Ele se găsesc în mod natural în iaurt sau varză murată. Ele reglează motilitatea intestinală în caz de constipație sau colon iritabil, de exemplu.

Prebioticele sunt alimente bogate în fibre sau suplimente cu fibre care acționează în intestin ca hrană pentru probiotice. Prebioticele sunt folosite cu scopul de a îmbunătăți echilibrul acestor micro organisme. Prebioticele sunt fibre solubile și alte clase de carbohidrați, cum ar fi amidonul resistent și zaharurile numite oligozaharide, care ajung să fie fermentate de bacterii. Ele se găsesc în mod natural în cereale integrale, banane, legumele cu frunze verzi, ceapă, usturoi, boabe de soia și anghinare și alte legume și fructe.

Atât probioticele, cât și prebioticele se găsesc pe piață ca suplimente alimentare pentru cei ce nu reușesc să-și asigure necesarul din alimentație sau suferă de anumite dezechilibre.

Atenție la laxative! Laxativele sunt diferite de probiotice și prebiotice, sunt medicamente care au efect imediat asupra peristaltismului intestinal. Dar, odată cu utilizarea pe termen lung, apar tulburări grave ale absorbției intestinale, reacții alergice, diaree și, în final, pierderea eficienței prin obișnuință și dependența organismului. Abuzul de laxative provoacă pierderea de apă, minerale, electroliți și fibre. Ori noi tocmai acest lucru ne dorim, să consumăm cât mai multe fibre, care să stimuleze tranzitul digestiv ușor.  

OptiFibre® – o modalitate ușoara, sigură și eficienta de a crește consumul de fibre

O cantitate insuficientă de fibre solubile și insolubile poate avea un efect negativ asupra activității intestinale normale, iar pricipalele consecințe pot fi: constipația, balonarea, flatulență. Poate că și voi ați luat deja măsuri împotriva problemelor intestinale alegând să suplimentați aportul de fibre, dar din diferite motive (gustul produsului ales, ingredientele artificiale conținute, efectele adverse, absența efectului scontat etc) nu ați fost mulțumite de efect. Și, mai mult decât atât, nu reușiți mereu să obțineți echilibrul în farfuria vostră, din cauza programului solicitant și încărcat, a călătoriilor cu serviciul sau pur și simplu… a lipsei de timp. 

Vestea bună este că există un aliment destinat unor scopuri medicale speciale: OptiFibre®, care ajută la reglarea tranzitului intestinal. Noi ne-am împrietenit cu el acum 1 an. 

Fibrele solubile conținute de OptiFibre® reprezintă nutrienți pentru flora intestinală. Bacteriile intestinale „bune“ sunt stimulate astfel încât să se dezvolte. Activitatea intestinală este susținută pe termen lung, în mod natural.

Fibrele solubile sunt folosite ca nutrienți de către bacteriile bune din intestin, de exemplu Bifidus, Lactobacilus, stimulând dezvoltarea acestora. Se produc, spre exemplu, acizi grași cu catenă scurtă,  de ex. butirat, propionat ce reprezintă un furnizor de energie pentru mucoasa colonului și pot ajuta la refacerea acesteia. Activitatea intestinală normală este astfel susținută în mod optim.

OptiFibre® este 100% de origine vegetală, nu conține gluten, aditivi, arome sau îndulcitori artificiali. Conține 100% fibre solubile obținute din boabele plantei guar, cu efect prebiotic, care ajută la reglarea tranzitului intestinal în mod natural. 

OptiFibre® se dizolvă în întregime atât în lichide reci cât și calde (băuturi, supe, sosuri ) sau în alimente moi (iaurt, piure de cartofi, piure de măr), fără a afecta consistența și gustul acestora. 

Este un aliment care poate fi luat atât de copiii peste 3 ani, cât și de femei însărcinate sau care alăptează și vârstinici. 

Important! 

Trecerea la o dietă bogată în fibre nu se poate face în mod brusc, ci într-o anumită perioadă de timp, treptat. De asemenea, rezultatele aportului adecvat de fibre se pot observa după câteva zile sau săptămâni.

Vă recomand administrarea regulată de OptiFibre® pentru minim 3 săptămâni pentru un efect pe care să îl simțiți și să fie susținut. Din cercetările și studiile clinice efectuate de numeroase laboratoare independente am aflat că OptiFibre® poate fi utilizat pe termen lung fără efecte adverse. Cum vă spuneam, noi îl folosim de un an și rezultatele sunt vizibile.

Să fie de ajutor și pentru voi!

Sursa foto: aici

 

Related posts

Comments ( 2 )

  • Paula

    Chestia cu hidratarea in cantitati de 2 litri si mai mult, mi s-a parut intotdeauna exagerata. Ma tem ca poate si nociva. Eu am fost nevoita sa beau zilnic 2 litri pe zi(masurat) si va spun ca e foarte dificil. Iar cantitatea de 50 ml/kgc/zi in zilele de cara e chiar imposibil. Daca cineva are 80 de kg inseamna 4 litri. Trebuie sa fie si o limita maxim admisa. Adica 50 ml/kgc/zi far nu mai mult de… X cantitate totala. Oricum, zic eu ca e dificil sa bei si 2l.

    • Florina Badea

      E dificil pentru cine nu consuma de obicei nici legume crude ori fructe zilnic, cine nu bea supa si ceai, de exemplo. Se aduna si de aici, nu numai din apa bauta din cana. E oricum o chestiune de autoeducare. Eu beau de ani de zile si simt nevoia sa beau constant acum, desi in trecut nu puneam gura pe apa. Am fost acolo, stiu ce inseamna, nu ma puteti convinge. 🙂

Leave a comment