Wellness Mama Challenge – ediția de toamnă – va fi despre slăbit

despre slăbit

Doamnelor dragi, am promis că voi continua și în această toamnă programul Wellness Mama Challenge. Ca să reușiți mai multe dintre voi să accesați ideile de care aveți nevoie pentru ca slăbitul să apară natural, ca urmare a obiceiurilor sănătoase. Nu vă ascund că eu voi putea să țin acest program gratuit pentru voi pentru că sunt suținută de partenerii mei de la Eisberg România. Știți voi, cei cu salatele delicioase! 🙂 Așa că sper să acceptați provocările din programul despre slăbit, dacă aveți nevoie. Și să vă fie de folos!

Știți ce cred eu despre slăbit?

Am vorbit de multe ori despre slăbit, aici, pe blog. Dar nu am avut încă vreme să vă spun părerea mea despre acest proces. Pentru că eu cred că între noi s-a creat o relație specială, dacă citiți ceea ce scriu. Așa că vă datorez și părerea mea, dincolo de toate aspectele teoretice.

  • Eu cred că slăbitul nu trebuie să devină un scop în sine. Când ne trece prin cap că vrem să slăbim, trebuie să ne întrebăm ce vrem, de fapt: să ne simțim ca acum x ani, să facem senzație la o petrecere, să impresionăm familia, să ne simțim mai sănătoși etc. Adică fără scopul real, din spate, bine conștientizat există și riscul să eșuăm.
  • Mai cred că fiecare dintre noi știe exact, în adâncul sufletului de ce s-a îngrășat. Adică cei care zic ”mă îngraș doar că beau apă” sunt în negare. Nu vor să intre în miezul problemei, pentru că e prea dureroasă. Că odată ajunși acolo trebuie să se uite bine de tot în propriii ochi. Și îi va durea foarte tare. Fiecare colăcel de pe o burtă e o suferință pe care ne-am acoperit-o cu mâncare. Că e cea mai la îndemână. Că acolo putem decide. În ziua în care vom avea curajul să ne uităm în propriii ochi și să acceptăm suferința, să o lăsăm să ne pătrundă, va fi momentul în care vom începe să ne vindecăm. Și kilogramele vor cădea singure. Iar o persoană ca mine va avea doar rolul de a ajuta să învățați o altă relație cu mâncarea.
  • Eu cred că menținerea e cea mai grea, nu slăbitul. Da, pentru că menținerea înseamnă echilibrul din viața de zi cu zi. Faptul că nu reușim să ne menținem ne arată dezechilibrul vieții noastre, pe toate palierele – personal, profesional, emoțional, relațional etc. Și de aceea cred că acele sesiuni de coaching pe care cei ca mine le oferă ar trebui să fie nelipsite din viața unui om care a avut probleme cu greutatea vreodată și a slăbit. Măcar 2 pe lună. Îl ajută să își mai răspundă la întrebări, să se mențină, exact ca un avion, pe traseul vieții lui.
  • Fiecare om care vrea să slăbească are o poveste. Care trebuie ascultată și acceptată.
  • Slăbitul și apoi menținerea sunt mai mult o poveste despre disciplină decât despre motivație. În programul meu de coaching, individual ori de grup, participantele au multe teme de făcut. Una dintre ele are legătură cu motivația. Ce observ și eu și văd și ele este cât de mult se schimbă motivațiile de la o perioadă la alta. Fapt care poate spune multe lucruri, dar, mai spune ceva: bazați-vă mai mult pe disciplină, la un moment dat, decât pe motivație, pentru că motivațiile se modifică, în timp. Dar dacă programul zilnic e riguros, de la mese la mișcare și apoi la odihnă, rezultatele sunt mult mai bune.
  • Nu vă apucați de nicio dietă de slăbit vreodată, dacă nu aveți siguranța că o veți putea ține pe viață! Știu cum sună, dar e adevărat. Pentru că imediat ce o terminați și nu ați internalizat anumite obiceiuri, vă veți îngrășa din nou. E ca și la aparatele dentare. Dacă nu purtați un ”menținător”, dinții vor redeveni la fel de strâmbi. Pentru că ei vor să se întoarcă la cum erau. Așa și corpul și creierul nostru, din păcate.
  • ”Eu știu cum să slăbesc!” E replică pe care o aud cel mai des de la oamenii cu exces ponderal. Chiar așa? Din păcate, dacă ar ști, s-ar și vedea. Una e teoria, alta e practica. Princeperea de a te conduce printr-un proces care nu e simplu și care are legătură cu multe patternuri lipite de noi, cu multe mituri și cu multe percepții despre sine, de care nici nu ne dăm seama.
  • Slăbitul e mai multă psihologie decât bucătărie. Ca la sala de sport, când avem impresia că exercițiile simple nu ne ajută. Așa și aici, avem impresia că trebuie să fie ceva complicat. Dar, prieteni, keep it simple e deviza. Pentru că va trebui să puteți menține din principii generale greutatea restul vieții voastre.
  • Nu există greutatea ideală, prieteni! Nu vă mai uitați pe tabele și scheme de slăbit generale! Există greutatea optimă pentru fiecare. E nevoie să păstrați un raport echilibrat între starea de sănătate și estetic. Slab nu înseamnă fit/în formă.
  • În afară de cântar, aveți nevoie să vă măsurați mai mulți indicatori: IMC, talia, circumferința abdominală, grăsimea totală din corp, grăsimea viscerală, procentul de mușchi și cel de hidratare. Cea mai mare bucurie ar trebui să fie când pierdeți în centimetri, nu în kilograme. De ce? Pentru că pierdeți grăsime, nu masă musculară. Când țineți diete draconice, slăbiți masa musculară. După fiecare dietă ținută. Și încetiniți metabolismul. De aia la un momenta dat vă veți bloca și nu veți mai slăbi deloc. Iar compoziția voastră corporală va arăta dezechilibrat. Bașca bolile care pot apărea.
  • Grăsimea nu e un țesut pasiv, ci un organ viu. Grăsimea de pe burtă eliberează permanent în sânge compuși inflamatori, care ajung apoi în sistemul circulator și afectează toate organele, cu riscul de a declanșa boli cronice grave, inclusiv cancer. 🙁
  • Ca să vă puteți menține, odată la 10 zile ar fi optim să slăbiți un kilogram.
  • NU există rețete magice! Și oricât v-ar ajuta altcineva, fiecare din noi are rolul propriu: să meargă liniștit pe calea lui, să își mențină noile obiceiuri, să facă mișcare de intensitate medie și ridicată, să se odihnească și să se hidrateze. Și să își gestioneze emoțiile, bune sau mai puțin bune!
  • Nu faceți o obsesie din slăbit! Găsiți-vă și alte ”proiecte” ori pasiuni, nu doar cele despre slăbit. Și țineți gura închisă cât mai mult timp! Adică beți doar apă ori ceai și lăsați mâncarea!
  • E nevoie de răbdare! Nu v-ați îngrășat peste noapte, nu veți putea slăbi peste noapte. În orice caz, nu fără riscuri. Câștigă cine are răbdarea cea mai multă. Adică se va putea menține pe termen lung.

Despre toate acestea și multe altele despre slăbit, vom vorbi în programul de toamnă Wellness Mama Challenge! Urmăriți articolele pe blog și dați like paginii de Facebook, căci unele provocări le veți prima doar acolo.

Programe de toamnă pentru voi

Aici sunt toate programele dedicate vouă! Dacă alegeți ceva, scrieți-mi la contact@florinabadea.ro! Dacă nu știți ce să alegeți, scrieți-mi pentru o sesiune telefonică de 15 minute și alegem împreună!

Vă doresc sănătate, că e mai bună decât toate!

Related posts

Publică un comentariu

programe de nutriție toamnă