Cunosc multe femei care se consideră total netalentate în bucătărie și au impresia că, din această cauză, copiii lor nu mănâncă. Dar părerea lor despre ele e alimentată ori de mama sau soacra – care au un stil tradițional de gătit – ori de ceea ce văd în mediul online, mame care gătesc zilnic câte un alt fel de mâncare și postează harnic pe grupuri de mame. Ca să fiu sinceră, aceste postări au rolul de a inspira și alte persoane, dar tare mi se pare mie că mai mult le produc dezolare celor care nu sunt atât de pasionate de gătit, încât la fiecare masă să creeze câte un alt fel de mâncare pentru cei mici. De aici, conflictul interior, despre care am mai vorbit și în alte articole și care nu e numai în capul meu. Îmi scriu despre acest lucru mamele sau discutăm la evenimentul lunar al comunității, Mama Time Out, despre toate acestea. Vestea bună e, așa cum spun de fiecare dată, că nu trebuie să facem cursuri de bucătari, ci doar să găsim sursele de inspirație cele mai potrivite pentru noi și să ne organizăm nițel. Așa că de aceea vă scriu azi despre cele 200 de rețete pentru copilașul tău pe care le-am descoperit.

200 de rețete pentru copii mici – inspirație în bucătărie de la Editura Litera

Deci, cum spuneam, avem nevoie de surse de inspirație. Și noi de plictisim de aceeași mâncare câteva zile la rând, darămite cei mici, care sunt oricum mult mai deschiși la nou și la a experimenta decât suntem noi, nu-i așa? Așadar, propuneți-vă să strângeți cât mai multe rețete, să faceți un rețetar, pe care să îl țineți în bucătărie. Chiar dacă nu respectați 100% rețetele, ci le veți adapta, tot este minunat, veți avea repere în perioade de plictis și monotonie în farfurie. Plus că puteți răsfoi rețetarul împreună cu cei mici și puteți alege împreună ce să gătiți.
Am descoperit la început de an la Editura Litera cartea ”200 de rețete pentru copilașul tău”, scrisă de Celine Scharot, care eu zic că e o mină de aur pentru mame. Costă în jur de 30 lei și poate fi comandată online, dacă nu o găsiți în librării.
200 de rețete pentru copii mici

De ce imi place cartea, la modul general

Am foarte multe motive pentru care cred că merită investiți cei 30 de lei în această carte:

  1. În afară de rețete, beneficiem de sfaturi practice legate despre moduri de preparare sau recomandări pentru conservare;200 de rețete pentru copii mici
  2. Putem urmări ușor reperele sintetizate de alimentație a copilului între 6 luni și 3 ani;200 de rețete pentru copii mici
  3. Pentru mamele care au nevoie (cine nu are??), avem informație despre diversificare, ce înseamnă și câteva idei de meniuri pe zile, pe etape de vârstă;200 de rețete pentru copii mici
  4. Despre alergii – primim câteva repere;
  5. Aflăm inclusiv repere energetice – tabele cu alimente, pentru 100 gr sau 100 ml. Cred că oricine e interesat de alimentație sănătoasă are nevoie să știe asemenea repere.

Despre rețete

Cele 200 de rețete pentru copilașul tău sunt structurate foarte practic, ca să poată fi ușor de urmărit pentru mame:
• de la 6 luni la 1 an: de la o alimentație lichidă la una solidă;
• de la 1 an la 18 luni: către o alimentație de „om mare“;
• de la 18 luni la 3 ani: copilul mănâncă (aproape) de toate.
Fiecare secțiune cuprinde:

  • Rețete sărate;
  • Rețete dulci.

Rețetele se bazează pe produse de sezon și respectă nevoile alimentare ale copilului, propuneri de meniuri, sfaturi dietetice și trucuri practice pentru a dezvolta gustul copilului și a introduce progresiv alimente noi.
De asemenea, rețetele sunt structurate și după ingredientele principale în jurul cărora sunt construite:

  • Rețete pe bază de brânză și brânză de vaci sărate;
  • Rețete pe bază de banană;
  • Rețete pe bază de cartofi;
  • Rețete pe bază de fructe roșii. etc.
2 rețete care îmi plac și pe care noi le-am făcut pentru bebe de 1 an și jumătate
  • Piure de broccoli cu somon – 2 porții

Timp de pregătire: 10 minute
Timp de gătire: 20 minute
Ingrediente: 2 cartofi mici, 5 buchețele de broccoli, 2-3 frunze de pătrunjel, 40 gr somon proaspăt, o linguriță smântână.
Se spală, se curăță de coajă și se taie cartofii cubulețe. Se spală buchețelele de broccoli și se taie bucăți. Se spală pătrunjelul. Se scot oasele și pielea somonului. Se pun la aburi toate legumele, timp de 20 de minute. Se adaugă și somonul în ultimele 10 minute de abur ale acestora. Se mixează totul și se adaugă smântâna la final – zice cartea. Noi nu am făcut piure din ele, le-am servit așa, bucăți, pentru că am mers mai mult pe diversificare naturală cu Măriuca.

  • Risotto cu dovlecel și busuioc – 2 porții

Timp de pregătire: 10 minute
Timp de gătire: 30 de minute
Ingrediente: 1 dovlecel, 5 gr ulei de măsline, 6 frunze de busuioc, 60 gr de orez rotund, 20 gr parmesan ras.
Se spală, se curăță de coajă și se taie dovlecelul în bucăți mici. Într-o cratiță, se încălzește uleiul și se toarnă bucățile de dovlecel, se rumenesc împreună cu busuiocul, se adaugă orezul în ploaie, se amestecă și se lasă la fiert. Se adaugă puțin câte puțin 200 ml apă caldă, amestecând până când orezul absoarbe apa. Se lasă să se fiarbă timp de 15-20 minute pe foc foarte mic. La momentul servirii se adaugă parmezanul.
Sper că vă ajută recomandările mele, să îmi scrieți dacă ați găsit inspirație în cele 200 de rețete. Unele din ele, variantele de desert, mai sugerează și ceva zahăr, pentru vârste mai mari ale copilului, noi nu adăugăm nici la compot, căci nu e nevoie.
Dacă doriți să fiți la curent cu noutățile de pe blogul de viata sănătoasă, puteti da LIKE paginii de Facebook sau vă puteți abona la Newsletter!
Sursa foto: aici și arhiva personală

Related posts

Publică un comentariu