Ce mănânc dacă am anemie și ce să evit

anemie

Voi ce știți despre anemie? Se confruntă cineva cu acest diagnostic? M-aș bucura să îmi scrieți că luați în serios acest subiect, pentru că ignorarea lui vă poate afecta pe multe planuri, de la performanțele intelectuale, până la cele fizice și nu numai. Anemia se întâmplă atunci când corpul noastru nu are suficiente globule roșii. Cauzele principale sunt: pierderea sângelui, distrugerea celulelor roșii din sânge sau incapacitatea organismului de a crea suficiente globule roșii.

Ce simptome există în anemie

Simptomele variază de la om la om, însă cele mai comune includ: oboseală, senzație de frig, amețeli, iritabilitate, bătăi neregulate ale inimii sau dureri de cap. Principalul vinovat din spatele acestei afecțiuni? Deficitul de fier – și datorită acelui mic lucru numit menstruație, femeile sunt mai afectate decât bărbații.

Dacă aveți o bănuială că ați putea fi anemică sau dacă aveți oricare dintre simptomele de mai sus, ar trebui să vizitați medicul de urgență!

Ce putem face

Există și lucruri pe care le puteți face pe cont propriu – și anume, adaptați-vă dieta pentru anemie. Este important să vă asigurați că mâncați suficiente alimente bogate în fier, în special dacă ați fost diagnosticat(ă) cu anemie cu deficiență de fier.  Doar creșterea consumului de fier în dietă poate ajuta la transportul mai bun de oxigen în sânge pentru a corecta afecțiunea. Da, suplimentarea alimentației cu alimente bogate în fier este un pas important în direcția cea bună și poate contribui la susținerea și menținerea unor niveluri sănătoase de fier, dar este la fel de important este să discutăm cu medicul nostru și să nu ne autodiagnosticăm.

Există multe tipuri de anemie. Cel mai frecvent tip este anemia cu deficit de fier. Celulele roșii din sânge conțin o proteină numită hemoglobină. Hemoglobina este plină de fier. Fără fier suficient, corpul nu poate produce hemoglobina necesară pentru a crea suficiente globule roșii pentru a furniza sânge bogat în oxigen în întregul corp.

Lipsa folatului și a vitaminei B-12 poate, de asemenea, să influențeze capacitatea organismului de a produce celule roșii din sânge. Dacă organismul nu poate procesa corect B-12, putem dezvolta anemie pernicioasă. O dietă bogată în fier și vitamine B este importantă dacă suntem anemici.

Înainte de a consuma suplimente alimentare, este important să consultăm sfatul medicului. 

Planul de dietă în anemie, pe scurt

Planurile de tratament pentru anemie includ deseori modificări ale dietei. Cel mai bun plan de dietă pentru anemie include alimente bogate in fier și alte vitamine esențiale pentru hemoglobină și producția de celule roșii din sânge. Ar trebui să includă și alimente care ajută organismul să absoarbă mai bine fierul.

Există două tipuri de fier în produsele alimentare: fierul heme și fierul nonhem. Fierul heme se găsește în carnea de pasăre și fructe de mare. Fierul nonheem se găsește în alimentele vegetale și alimentele fortificate cu fier. Corpul poate absorbi ambele tipuri, dar absoarbe fierul heme mai ușor.

Cu toate că planurile de tratare a anemiei sunt individualizate, cele mai multe necesită zilnic între 150 și 200 de miligrame de fier. Este greu să atingem aceste niveluri numai prin dietă. De asemenea, este posibil să avem nevoie de fier prin prescripție medicală sau de un supliment de fier până când nivelurile sunt completate.

Putem adăuga aceste alimente la dieta noastră pentru a obține mai mult fier și pentru a ajuta la combaterea anemiei cu deficit de fier:

  • frunze verzi;
  • carne de pui;
  • ficat;
  • fructe de mare;
  • fasole;
  • nuci;
  • seminte.

Nici un aliment nu va vindeca anemia. Dar mâncând o dietă sănătoasă, bogată în verdeață, cu frunze verzi, nuci și semințe, fructe de mare, carne și fasole ne poate ajuta să obținem fierul de care avem nevoie pentru a gestiona anemia.

Oh, și dacă suntem vegetarieni sau vegani, nu trebuie să ne îngrijorăm. Chiar dacă unele dintre cele mai bune surse de fier provin de la animale (ouă, pește, carne slabă și altele asemenea), există și o mulțime de opțiuni pe bază de plante. Intrați AICI pentru mai multă informație. 

Alimente care trebuie evitate dacă avem anemie

În timp ce majoritatea persoanelor diagnosticate cu anemie sunt conștiente de multe alimente care pot aduce nivelul de fier înapoi la normal, este mai puțin cunoscut faptul ca unele alimente interferează, de fapt, cu absorbția de fier. Dacă mâncăm aceste alimente alături de alimente care măresc calitatea fierului, s-ar putea să ne facem rău.

Dacă avem antecedente, cunoașterea acestor alimente ne poate ajuta să prevenim apariția bolii.

Trebuie să ne ferim aceste alimente? Nu neapărat și cu siguranță nu în întregime. Ceea ce trebuie să facem este să evităm să avem aceste alimente în stomac în timp ce digerăm alimente bogate în fier sau suplimente de fier. De exemplu: nu este bine să bem vin roșu în decurs de o oră după ce am consumat o friptură în speranța de a crește nivelul de fier. 

Alimentele pe care ar trebui să le evităm:

  • Spanacul

Probabil ați auzit că spanacul este bogat în fier și, prin urmare, este excelent pentru anemie. Este bogat în fier, dar nu ajută niciodată la anemie. Se pare că are ceva numit acid oxalic care se leagă cu fierul și împiedică corpul să îl folosească. Putem încerca, în schimb, broccoli, kale și alte legume cu frunze verzi. 

  • Vinul roșu

Lichidul care ajută la combaterea bolilor de inimă și a cancerului pare să inhibe absorbția fierului. Dar vinul alb pare să ajute la absorbția fierului, deci este o opțiune.

  • Cafeaua și ceaiurile negre și verzi

De asemenea, cafeaua ne poate împiedica corpul să absorbă fierul. Suplimentele de fier sunt de obicei din surse de plante. Ceaiul nu are acest efect cu sursele de fier din carne. 

  • Proteine ​​de soia

În timp ce s-ar putea argumenta că soia este bogată în fier, soia nefermentată este de asemenea bogată în acid fitic, care interferează cu absorbția fierului și a altor nutrienți. Interesant este faptul că produsele din soia fermentate (cum ar fi sosul de soia) ne pot crește capacitatea de a absorbi fierul.

Dacă doriți să aflați ce mai scriu din categoria SĂNĂTATE ȘI WELLBEING, vă invit AICI, să mă urmăriți.

Sursa foto: aici

Related posts

Comment ( 1 )

  • Simion Oana Alexamdra

    Multumesc mult pentru acest articol. Problemele cu fierul am avut dintotdeauna, am încercat diverse siropuri si fiole (toate aveau un gust deloc pe placul meu), ultima oară mi-am facut analizele in sarcina si eram la limita insa luam niște fiole. Tb sa repet analizele si sa vad care e situatia actuala. Extrem de interesante informațiile, sunt băutoare si de vin rosu si de cafea si habar n aveam ca nu sunt recomandate in anemie. De spanac nu mai zic, aveam impresia ca e leguma minune bogata in fier.

Publică un comentariu