Știe toată lumea deja că nu mă pricep la prăjituri. Nu e niciun secret și există și o explicație. 🙂 Nu stau prea bine la capitolul răbdare, așa că nu sunt omul care să aștepte pe lângă un aluat să ia avânt în tavă și nici pe lângă vreo cremă să capete consistență. Nu mai zic de faptul că nu există timp în viața mea pentru așteptat, nici măcar la spălătoria auto nu mă dau în vânt să aștept, oricât de constructivă ar fi acțiunea. Mai mult, mă frustrează un fel de mâncare sau un desert care se prepară în câteva ore și apoi se mănâncă în 10 minute! Păi nu e corect, nu vi se pare? Atâta muncă pentru o plăcere de scurtă durată??? Așa se face că am început să trag cu ochiul la deserturi raw, care se fac în câteva minute. Pentru partea practică (se prepară repede) și pentru faptul că unele dintre ele sunt foarte sănătoase (fără zahăr, cu gustul dulce din fructe și fără aditivi). Unul dintre blogurile de pe care mă inspir în acest sens este gourmandelle.com, al Ruxandrei Micu, pe care eu o admir tare mult pentru munca ei. În ajun de Crăciun am preparat niște fursecuri geniale, după o rețetă a ei. I-am cerut acordul să public aici cum am adaptat și să menționez că m-am inspirat de la ea. A fost de acord, așa că vă prezit o rețetă de fursecuri cu ovăz de preparat împreună cu cei mici.

Rețeta de fursecuri cu ovăz – câteva observații de început

E cea mai simplă rețetă ever și ușor de preparat și bună de tot. Puteți să îi implicați și pe copii în prepararea lor, o să le facă mare plăcere. Plus că vor păzi cuptorul apoi cu mare sârg, ceea ce va aduce liniștea în casă. 🙂

Rețetă de fursecuri cu ovăz

Blonda păzește fursecurile

Rețeta Ruxandrei e făcută cu lapte de soia și merișoare. Dar pentru că eu nu sunt fan lapte de soia, am folosit lapte de vacă – 3.5% grăsime, iar pentru că șoarecii mei din casă dăduseră gata merișoarele din sertar, le-am înlocuit cu agrișe și goji.

Doar să știți că nu sunt crocante precum cele din comerț, au mai degrabă marginile crocante, iar interiorul un pic moale, dar dulceeee.

Cel mai tare argument: aveți nevoie doar de 30 de minute, ca să vă delectați de o tavă de fursecuri, voi cu toată familia!

Ingrediente

Ingredientele, puține, sunt așa:

  • 3 banane, foarte moi (genul acela pe care copiii nu vor cu niciun chip să îl mănânce);
  • 2 căni fulgi de ovăz;
  • ½ cană mix goji și agrișe;
  • 1 linguriță esență de vanilie;
  • ⅓ cană de lapte;
  • ½ linguriță de bicarbonat de sodiu.

Cuptorul se va preîncălzi la 180 grade. Pe tavă se va pune o folie de copt, peste care se va presa nițel ulei.

Mod de preparare

Bananele pot fi pasate de voi sau de copii, dacă vă ajută. Cu furculița, ușor, mai ales că sunt foarte coapte.

Rețetă de fursecuri cu ovăz

Bananele la pasat

Rețetă de fursecuri cu ovăz

Toate ingredientele în vas: ovăzul și fructele uscate, peste banane

Rețetă de fursecuri cu ovăz

Toate ingredientele amestecate, cu furculița

Rețetă de fursecuri cu ovăz

Compoziția rezultată se pune cu lingura în tavă

Lăsați loc între fursecuri, cam de 3 cm!

Rezult

La cuptor vor sta cam 20-30 de minute.

Observați hoțul, care a fugit repede cu un fursec. 🙂

Ce am greșit

Ar fi trebuit să le presăm mai bine în tavă, înainte de a le da la cuptor. În felul acesta, ar fi putut ieși un pic mai….slim. Deci s-ar fi copt mai bine la interior. Ar fi trebuit să arate ca în rețeta originală a Ruxandrei, de aici.

Însă copilele s-au bucurat amândouă de fursecurile sănătoase, noi ne-am minunat de cât de repede au ieșit, mirosea în Ajun a cald și gustos, pe fundal de colinde și de emoții legate de vizita lui Moș Crăciun. Mulțumim, Ruxandra, pentru inspirație!

Acesta este ultimul articol de pe blog în anul 2017. Vă doresc un an nou petrecut în tihnă, echilibru și cu accent pe calitate!

Dacă doriți să fiți la curent cu noutățile de pe blogul de viata sănătoasă, puteți da LIKE paginii de Facebook sau vă puteți abona la Newsletter!

Sursa foto: arhiva personală