Postura corpului – la ce ne ajută și cum o putem corecta

postura corpului

Ei, balerinele moșului, azi a sosit vremea să vorbim despre postura corpului. Adică acea poziție pe care corpul nostru o adoptă în fiecare zi, ca rezultat al obișnuinței și al exercițiului conștient. Să nu uităm că, pe lângă o estetică elegantă, o poziție așa zis sportivă a corpului poate face minuni pentru sănătatea noastră generală. Ea poate îmbunătăți digestia, funcțiile respiratorii și capacitățile de mișcare. În plus, o postură corectă poate avea un efect extraordinar asupra echilibrului nostru spiritual și ne oferă un sentiment mai profund de stabilitate, claritate și încredere. Ei bine, cine nu ar vrea mai mult din așa ceva?

Poziția incorectă nu se capătă peste noapte și, prin urmare, poate fi dificilă detectarea semnelor în timp. În spatele ei stă o combinație de obiceiuri zilnice, o formă fizică slabă, mobilitate limitată, durere cronică și/sau pur și simplu lipsă de conștientizare în ceea ce privește acest aspect. Cu toate acestea, vestea bună e că există modalități simple de îmbunătățire a poziției în viața de zi cu zi și de prevenire a înrăutățirii sau a apariției posturii incorecte.

De ce e importantă postura corectă

În această lume în care toți vrem să arătăm cât mai bine, postura joacă un rol important în modul în care oamenii se prezintă. Haideți să ne gândim la ultima dată când ne-am văzut postura în oglindă și cum am corectat-o imediat ca să părem mai înalți și mai subțiri. Ne luptăm împotriva gravitației 24 de ore pe zi și depinde de mușchii și structura scheletului să ne menținem poziția în alinierea corectă. Este important de observat că postura rea ​​este asociată cu multe probleme de sănătate.

Postura corpului slabă contribuie la:

  • Dureri de spate și dureri de gât;
  • Dureri de cap și migrene;
  • Modificări ale tiparelor de respirație care afectează chimia sângelui;
  • Digestie slabă;
  • Dificultate de mers pe jos;
  • Lipsa rezistenței;
  • Performanță atletică slabă.

Sunt importanți mușchii care ne ajută să ne menținem o poziție mai dreaptă. Acești mușchi sunt utilizați pentru contracții de lungă durată pentru a menține corpul corect aliniat. Cu toate acestea, ca și în cazul tuturor mușchilor, cu cât îi folosim mai puțin, cu atât mai mult se atrofiază și cu atât mai puțin își pot face treaba. Cu stilul de viață sedentar de astăzi, ședințele de la locul de muncă, condusul mașinii, vizionarea TV etc., acești mușchi devin din ce în ce mai slabi.

Ce ar trebui să facem?

În primul rând, să fim mai conștienți de postura corpului pe parcursul zilei și să facem pauze frecvente pentru a ne deplasa. Apoi, poziția pe scaun este foarte importantă. Trebuie să ne reglăm scaunul astfel încât să avem o poziție confortabilă, dar și corectă.

Postura greșită în scaun provoacă stres sporit și presiune pe gât și pe spate. Greutatea capului este absorbită de coloana vertebrală. Când stăm într-o postură slăbită, mușchii gâtului și spatelui trebuie să țină capul în sus, gâtul se mișcă în extensie, ceea ce poate provoca dureri de cap, dureri la nivelul maxilarului și dureri de spate.

Trebuie să fim conștienți de obiceiurile simple pe care le practicăm pe tot parcursul zilei pentru a ne îmbunătăți postura corpului:

  • Să efectuăm exerciții care ne întăresc mușchii de bază și muschii spatelui;
  • Să executăm exerciții de întindere cu spatele pe un perete sau așezați pe sol, deplasându-ne brațele peste cap;
  • Să mergem sau să alergăm zilnic, încercând să ne menținem spatele cât mai drept în timp ce facem asta;
  • Să respirăm corect, să luăm aer adânc în piept deoarece ne ajută să mobilizăm coloana vertebrală;
  • Să evităm canapelele moi și înclinările pentru perioade lungi de timp, acestea provoacă o stare proastă;
  • Să încerăm să dormim cât mai plat cu o pernă în spatele capului, dacă este posibil.

Postura corpului – alte idei pentru îmbunătățirea ei

  1. Utilizarea unui suport pentru laptop

Dacă lucrăm într-un birou sau folosim un computer în afara serviciului, ar trebui să încercăm să folosim un stand pentru laptop sau monitor, în loc să îl plasam direct pe birou. Acest lucru ne va ajuta să ne menținem postura dreaptă.

  1. Statul pe marginea scaunului

Este mai bine să ne așezăm pe marginea scaunului sau a canapelei; acest lucru ne va ajuta să ne menținem activați mușchii de bază și să rămânem mai mult timp într-o poziție verticală, corectă.

  1. Păstrarea pieptului ferm

Masele musculare de bază sunt proiectate anatomic pentru a susține coloana vertebrală și pentru a ne menține în poziție verticală, permițându-ne să ne îndoim, să ne întindem, să ne aplecăm lateral și să ne răsucim.

  1. Mersul desculț cât mai des

Modul în care stăm, mergem și alergăm are un impact major asupra poziției noastre. În afară de condițiile genetice, încălțămintea prost construită și încălțămintea cu toc înalt pot provoca probleme de postură, așa că ar trebui să încercăm să lăsăm pantofii deoparte cât mai des și să mergem desculți.

  1. Utilizarea mâinii non-dominante

Mușchii dezvoltați excesiv pot provoca dezechilibre fizice, ceea ce ar putea avea ca rezultat o postură greșită. Pentru a ne regla poziția, putem încerca să folosim cât mai mult mâna non-dominantă pentru activități cum ar fi deschiderea ușilor și ridicarea lucrurilor. Putem folosi brațul opus, ori de câte ori ne aducem aminte.

  1. Putem face exerciții de întindere a mușchilor înainte de a face baie 

Frecvența întinderii gâtului pe tot parcursul zilei ne aduce la postura corectă, dar ne face să părem și mai înalți. 

  1. Respiratul adânc

Atât stilul de viață ocupat, cât și mediile sedentare ne-au condiționat să “uităm” de respirație. Nu trebuie să ne amintim să respirăm, însă trebuie să ne amintim să respirăm adânc deoarece mușchii respiratori și capacitățile pulmonare scad dacă mușchii sunt slăbiți. Acest lucru accentuează starea agitată și senzația de stres, subminând sănătatea noastră generală și, de asemenea, afectând modul în care ne menținem postura și forma fizică.

Ar trebui să vizităm un terapeut?

Când vine vorba de postura și mecanica mișcării corpului, nimeni nu e mai calificat decât un terapeut care să ne ajute. În kinetoterapie se evaluează mecanica corpului, postura, forța și mobilitatea pentru a observa ceea ce este necesar pentru a avea o poziție mai bună. Apoi vom primi un plan personalizat, care va cuprinde ceea ce avem nevoie pentru a ne îmbunătăți postura și pentru a scăpa rapid de durere, acolo unde ea există. Deci nu desconsiderați acest aspect, indiferent de câte implicații ar avea: timp, efort și bani.

Pentru inspirație din categoria Sănătate și wellbeing, vă aștept să citiți articolele din rubrică AICI. 

Dacă doriți să fiți la curent cu noutățile de pe blogul de viata sănătoasă, puteti da LIKE paginii de Facebook sau vă puteți abona la Newsletter!

Sursa foto: aici 

Related posts

Comment ( 1 )

  • Liliana

    Mulțumesc pentru articol și pentru că mi-ai reamintit de importanța posturii corecte a corpului!

Publică un comentariu